home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BYD Dolphin

Evropska unija je saopštila da će uvesti veće carine na uvoz kineskih električnih vozila, za koje je utvrdila da imaju "veliku korist od nepravednih subvencija" i predstavljaju "pretnju od ekonomske štete" proizvođačima električnih vozila u Evropi.

Na preliminarnoj osnovi, Evropska komisija je zaključila da lanac vrednosti baterijskih električnih vozila u Kini "ima koristi od nepravednog subvencionisanja" i objavila da je u interesu EU-a uvođenje "privremene kompenzacije" na BEV uvoz iz Kine.

Dodatne carine su rezultat istrage EU koja je započela u oktobru. Carine su trenutno privremene, ali će se uvesti od 4. jula u slučaju neuspešnih pregovora s kineskim vlastima o postizanju rešenja, kaže se u saopštenju Komisije EU-a. Konačne mere biće uvedene u roku od četiri meseca od uvođenja privremenih.

"Priliv subvencionisanog kineskog uvoza po veštačko niskim cenama zato predstavlja pretnju od jasno predvidljive i neposredne štete industriji EU-a", istakla je Komisija.

Valdis Dombrovskis, poverenik EU-a za trgovinu, rekao je u sredu za CNBC da se istraga bazira na “činjenicama i dokazima” i dodao da je u toku angažman s kineskim vlastima o mogućim rešenjima.

Portparol kineskog Ministarstva trgovine je rekao u utorak da odluci EU-a nedostaje činjenična i pravna osnova te da je "protekcionistički čin", prema komentarima prevedenim na Googleu.

"Nalazima objavljenim u presudi EU nedostaje činjenična i pravna osnova", reklo je ministarstvo.

“Ovo je goli protekcionistički čin, stvara i eskalira trgovinska trvenja i “uništava poštenu konkurenciju” u ime “održavanja poštene konkurencije”, rekao je portparol. “Ovaj potez EU-a ne samo da šteti legitimnim pravima i interesima kineske industrije električnih vozila, već će takođe poremetiti i iskriviti globalni lanac snabdevanja automobilske industrije, uključujući EU.”

Unija nameće carinu od 38,1% proizvođačima električnih vozila na baterije (BEV) koji nisu sarađivali u njenoj istrazi i nižu carinu od 21% proizvođačima automobila u azijskoj zemlji koji su se pridržavali, ali nisu "uzorkovani".

Komisija je takođe otkrila niz pojedinačnih tarifa, za koje je Dombrovskis rekao da su povezane s njihovom saradnjom sa istragom i količinom informacija koje su dostavili. Cene su niže za one kompanije koje su podelile detalje, dodao je on.

Glavni kineski proizvođač BEV-ova BYD je dobio carinu od 17,4%, a Geely carinu od 20%. EU je takođe nametnula svoje carine od 38,1% na automobilsku kompaniju SAIC.

Tesla Ilona Maska, koja ima giga fabriku u Šangaju, mogla bi da "primi individualno izračunatu stopu carine u konačnoj fazi", nakon "potkrepljenog zahteva", rekla je Komisija. Dombrovskis je objasnio za CNBC da Tesla zagovara niže carinske stope, što Komisija ispituje.

Izvor: Seebiz.eu / CNBC

Foto: Arhiva Autoblog.rs / BYD



čitanja : 272



Komentari