
Evropska unija je saopštila da će uvesti veće carine na uvoz kineskih električnih vozila, za koje je utvrdila da imaju "veliku korist od nepravednih subvencija" i predstavljaju "pretnju od ekonomske štete" proizvođačima električnih vozila u Evropi.
Na preliminarnoj osnovi, Evropska komisija je zaključila da lanac vrednosti baterijskih električnih vozila u Kini "ima koristi od nepravednog subvencionisanja" i objavila da je u interesu EU-a uvođenje "privremene kompenzacije" na BEV uvoz iz Kine.
Dodatne carine su rezultat istrage EU koja je započela u oktobru. Carine su trenutno privremene, ali će se uvesti od 4. jula u slučaju neuspešnih pregovora s kineskim vlastima o postizanju rešenja, kaže se u saopštenju Komisije EU-a. Konačne mere biće uvedene u roku od četiri meseca od uvođenja privremenih.
"Priliv subvencionisanog kineskog uvoza po veštačko niskim cenama zato predstavlja pretnju od jasno predvidljive i neposredne štete industriji EU-a", istakla je Komisija.
Valdis Dombrovskis, poverenik EU-a za trgovinu, rekao je u sredu za CNBC da se istraga bazira na “činjenicama i dokazima” i dodao da je u toku angažman s kineskim vlastima o mogućim rešenjima.
Portparol kineskog Ministarstva trgovine je rekao u utorak da odluci EU-a nedostaje činjenična i pravna osnova te da je "protekcionistički čin", prema komentarima prevedenim na Googleu.
"Nalazima objavljenim u presudi EU nedostaje činjenična i pravna osnova", reklo je ministarstvo.
“Ovo je goli protekcionistički čin, stvara i eskalira trgovinska trvenja i “uništava poštenu konkurenciju” u ime “održavanja poštene konkurencije”, rekao je portparol. “Ovaj potez EU-a ne samo da šteti legitimnim pravima i interesima kineske industrije električnih vozila, već će takođe poremetiti i iskriviti globalni lanac snabdevanja automobilske industrije, uključujući EU.”
Unija nameće carinu od 38,1% proizvođačima električnih vozila na baterije (BEV) koji nisu sarađivali u njenoj istrazi i nižu carinu od 21% proizvođačima automobila u azijskoj zemlji koji su se pridržavali, ali nisu "uzorkovani".
Komisija je takođe otkrila niz pojedinačnih tarifa, za koje je Dombrovskis rekao da su povezane s njihovom saradnjom sa istragom i količinom informacija koje su dostavili. Cene su niže za one kompanije koje su podelile detalje, dodao je on.
Glavni kineski proizvođač BEV-ova BYD je dobio carinu od 17,4%, a Geely carinu od 20%. EU je takođe nametnula svoje carine od 38,1% na automobilsku kompaniju SAIC.
Tesla Ilona Maska, koja ima giga fabriku u Šangaju, mogla bi da "primi individualno izračunatu stopu carine u konačnoj fazi", nakon "potkrepljenog zahteva", rekla je Komisija. Dombrovskis je objasnio za CNBC da Tesla zagovara niže carinske stope, što Komisija ispituje.
Izvor: Seebiz.eu / CNBC
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BYD