
Nemački proizvođači automobila su zabeležili pad prodaje i dobiti u prvom tromesečju, pokazalo je istraživanje konsultantske kuće EY, u raskoraku s japanskim kompanijama kojima je na ruku išao slabiji jen.
Prihod nemačkih autokompanija je u prvom tromesečju bio manji za 1.7 posto nego u istom prošlogodišnjem periodu, a dobit za 25 posto, pokazala je analiza EY-a.
Prihod Volkswagena, BMW-a i Mercedes-Benza je iznosio 148 milijardi evra, navodi EY u analizi ključnih finansijskih pokazatelja 16 vodećih svetskih proizvođača automobila.
Kako navodi Index.hr, prihod svih 16 kompanija je uvećan na početku godine za 3.9 posto, na približno 493 milijarde evra. Dobit pre kamata i poreza (EBIT) je iznosila oko 33.8 milijardi evra i bila je tek neznatno veća nego na početku 2023.
Dobit japanskih proizvođača je međutim skočila za 87 posto, a prihod za 17 posto zahvaljujući u prvom redu znatno slabijem jenu, a time i znatno povoljnijim cenama njihovih automobila za kupce širom sveta.
Prosečna EBIT marža u 16-članoj grupi je iznosila 7.4 posto, a najprofitabilnija je bila južnokorejska Kia s maržom od 13.1 posto. Slede BMW s 11.1 posto i Mercedes s 10.8 posto, koji je lane zauzeo prvo mesto, ispred matičnog Opela i multinacionalnog diva Stellantisa.
Marža američkog proizvođača električnih automobila Tesle je prvom tromesečju bila otprilike upola niža nego prošle godine i iznosila je 5.5 posto.
Grupa kompanija obuhvaćenih EY-ovom analizom je 2023. prodala oko 15.5 miliona automobila, otprilike tri miliona manje nego u prvom kvartalu 2019., navodi agencija dpa.
Izvor: Index.hr / dpa
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BMW