
Većina industrijskih preduzeća u Nemačkoj zalaže se za uvođenje kaznenih carina na uvoz električnih automobila iz Kine.
Više od 80 odsto kompanija navelo je u anketi da su mere zaštite barem delimično u redu ako Kina subvencioniše e-vozila na nefer način.
Institut nemačke privrede (IW) je u martu i aprilu anketirao skoro 900 kompanija, kao i agencija za pružanje usluga industriji.
SAD su u maju uvele posebne carine od 100 odsto na uvoz e-automobila i drugih proizvoda iz Kine. Vašington optužuje Peking da narušava pravila konkurencije.
Evropska komisija takođe razmatra kaznene tarife na kineska e-vozila i odluka se očekuje već ove nedelje.
Nemački proizvođači automobila, koji veći deo svog profita ostvaruju u Kini, upozorili su međutim na štetnost uvoznih carina.
Kancelar Olaf Šolc i poslovna udruženja takođe su nedavno izrazili skepticizam.
Prema procenama Instituta za svetsku ekonomiju iz Kila (IfV), moguće carine Evropske unije mogu osetno da povećaju nabavne cene e-automobila.
Izvor: DPA / Capital.ba
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BYD
Evropska unija uvodi carine, poznato je koliko će iznositi
Evropska komisija će uvesti visoke dodatne carine na električna vozila koja se iz Kine izvoze u Evropsku uniju počev od sledećeg meseca. Očekuje se da će Komisija povećati carine na četiri najveća kineska proizvođača do 25 posto, uz nametanje još dva nivoa drugim proizvođačima, javlja Guardian.
Očekuje se da će carine biti uvedene oko 4. jula. Više uvozne carine za kineske proizvođače automobila kao što su BYD i Geely – u odnosu na trenutnih 10 posto – takođe će pogoditi neke zapadne kompanije, uključujući Teslu, BMW, Mercedes-Benz i Renault. Tesla isporučuje Model 3 iz Šangaja u Evropu, dok BMW izvozi električni SUV iX3 i automobile marke Mini. Mercedes-Benz proizvodi Smart automobile u Kini, a Renaultov električni mini automobil Dacia Spring proizvodi se u Kini, navodi Revija HAK.
Veće carina dolaze u trenutku kada su evropski proizvođači automobila suočeni s konkurencijom jeftinijih kineskih automobila. EU je sproveo osmomesečnu istragu o tome da li kineski proizvođači automobila dobijaju nepoštene državne subvencije – što im omogućava da snize cene evropskim konkurentima. Carine bi bile manje od američkih uvoznih carina za kineska električna vozila, koje je Bajdenova administracija učetvorostručila na 100 posto. Očekuje se da će Kina uzvratiti carinama ne evropsku robu poput alkoholnih pića.
Mnogi analitičari procenjuju da ni carine na ovom nivou neće pomoći evropskoj konkurentnosti jer kineski proizvođači automobila u marži na vozila imaju dovoljno prostora za amortizovanje troška. Odnosno, on ne bi trebalo da se prelije na kupce.
Izvor: Revijahak.hr / Guardian