
Fisker je već nekoliko meseci bio na ivici kolapsa, a sada je ovaj proizvođač električnih vozila podneo zahtev za bankrot nakon što je ostao bez novca.
Kompanija tvrdi da ima imovinu u vrednosti od 500 miliona do milijardu dolara, ali i obaveze od 100 do 500 miliona dolara. Prema sudskom podnesku u Delaveru, gde je Fisker podneo zahtev za bankrot po poglavlju 11, kompanija procenjuje da ima između 200 i 999 poverilaca.
U izjavi, Fisker navodi: "Kao i druge kompanije u industriji električnih vozila, suočili smo se sa različitim tržišnim i makroekonomskim preprekama koje su uticale na našu sposobnost da efikasno poslujemo. Nakon procene svih opcija za naše poslovanje, utvrdili smo da je nastavak prodaje naše imovine u okviru poglavlja 11 najizvodljiviji put za kompaniju."
Još krajem frajem februara Fisker je upozorio da bi mogao da ostane bez novca u narednih 12 meseci, ali se to dogodilo za samo četiri. Isporučio je samo 4.929 vozila u 2023. uprkos tome što je potrošio 904,9 miliona dolara na operativne i investicione aktivnosti. Proizvodnja električnog krosovera Ocean u fabrici Magna Steyr u Austriji je zaustavljena sredinom marta 2024.
Kasnije u maju, generalni direktor Magna International Svami Kotagiri i glavni finansijski direktor Pet Mekken su predvideli da proizvodnja neće biti nastavljena.
Fisker je podneo i zahtev za reorganizaciju u Austriji gde Magna Steyr otpušta 500 radnika.
Fisker je nedavno takođe snizio osnovnu cenu Oceana sa 38.999 dolara na 24.999 dolara u očajničkom pokušaju da pronađe kupce za neprodate automobile.
Ipak, neke kompanije su navodno i dalje bile zainteresovane za Fisker. Business Insider je citirao generalnog direktora Henrika Fiskera koji je krajem aprila rekao da su četiri proizvođača automobila zainteresovana za kupovinu kompanije. Jedan od tih proizvođača je navodno bio Nissan, ali je očigledno posao propao.
Ovo nije prvi put da je kompanija koju je osnovao Henrik Fisker propala. Fisker Automotive, originalna kompanija koja stoji iza Fisker Karma, podnela je zahtev za bankrot u novembru 2013. Taj automobil je još uvek prisutan i prodaje ga druga kompanija, Karma Automotive, u vlasništvu kineskog dobavljača auto delova Wanxiang Group. Potonji je kupio imovinu Fisker Automotive-a za 149,2 miliona dolara na stečajnoj aukciji pre oko 10 godina.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs