
Ferrari je u Maranelu svečano otvorio svoju e-zgradu s kojom unapređuje proizvodnu fleksibilnost u skladu sa svojom strategijom davanja prioriteta kvalitetu prihoda nad kvantitetom. Fabrika takođe odražava načelo tehnološke neutralnosti, jer će u njoj biti smeštena proizvodnja i razvoj SUS motora, hibridnih pogona i novih električnih motora, od kojih će svaki moći da pruži Ferrarijevo prepoznatljivo uzbuđenje u vožnji. U novoj zgradi je planirana i proizvodnja prvog Ferrarijevog potpuno električnog modela, o kojem za sada nema detalja.
Kako navodi Tportal.hr, nova e-zgrada je otvorena u prisustvu italijanskog predsednika Serđia Matarele. Dobrodošlicu mu je poželeo predsednik Džon Elkan, potpredsednik Pijero Ferari, izvršni direktor Benedeto Vinja i predstavnici Ferrarijeve radne snage.

Integracija proizvodnje celokupnog asortimana u jednoj zgradi će omogućiti Ferrariju reorganizaciju i preraspodelu svih proizvodnih aktivnosti na efikasniji način među svojim postojećim pogonima u Maranelu, povećavajući svoju sposobnost brzog prilagođavanja proizvodnim potrebama.
E-zgrada, postrojenje opremljeno najsavremenijom tehnologijom, takođe će proizvoditi strateške električne komponente koje su vrlo važne za razlikovanje Ferrarijeve tehnologije i performansi: visokonaponske baterije, elektromotore i osovine.

Zgrada, dizajnirana za postizanje najvišeg nivoa energetske efikasnosti, napaja se – između ostalog – s više od 3000 solarnih panela postavljenih na krovu koji proizvode 1,3 MW. Zaustavljanjem trigeneracijske elektrane, predviđenim za kraj godine, zgrada će se u potpunosti napajati obnovljivom energijom, proizvedenom iz unutrašnjih i spoljašnjih izvora s garancijom porekla.
Usvojeno je nekoliko vrhunskih rešenja za ponovno korišćenje energije i kišnice u proizvodnom ciklusu. Na primer, više od 60 posto energije korišćene za testiranje baterija i motora biće obnovljeno u baterijama i preusmereno za pogon novih procesa.
Fabrika je izgrađena severno od Ferrarijevog kampusa koji se proširuje. Područje je stečeno i preuređeno bez dodatne potrošnje zemljišta zamenom zastarelih i energetski disperzivnih industrijskih struktura.
Obuka i dobrobit radnika su bil prioritet u dizajnu zgrade u kojoj se nalazi namenski prostor za obuku.
Obuka ljudi odabranih za nove linije je započela pre dve godine, s ciljem ulaženja u veštine i procese koji su potrebni za nove sisteme i proizvode, kao i jačanja znanja vezanih uz elektromotor. U punom kontinuitetu i sinergiji s mehaničkim i elektronskim veštinama koje su oduvek bile Ferrarijevo nasleđe, razvijene su dodatne kompetencije, primera radi u hemiji i proizvodnim procesima sklapanja baterija.
Proizvodni procesi su opremljeni kolaborativnim robotima koji svoje ponašanje prilagođavaju potrebama operatera te digitalnim blizancima koji stvaraju digitalnu repliku proizvoda i procesa. Ova rešenja omogućavaju stavljanje tehnologije pod kontrolu i u službu zaposlenih, čija uloga je na taj način dodatno podignuta unutar proizvodnog procesa s ciljem obezbeđivanja izuzetnosti i pažnje posvećene detaljima koji izdvajaju Ferrarijevu gamu.
U objektu su takođe osmišljena različita rešenja za poboljšanje dobrobiti ljudi u radnom okruženju: ergonomske radne stanice, prostori za opuštanje, akustična i vizuelna udobnost te pravilna kombinacija prirodne i veštačke rasvete neki su od aspekata.
E-zgrada je potvrda Ferrarijeve centralne uloge u lokalnom industrijskom pejzažu – uloge ojačane stalnim ulaganjima u skladu sa specifičnim potrebama lokalne zajednice.
Integracija zgrade u urbani kontekst je usavršena kroz urbanu preuređenje više od 100.000 kvadratnih metara i redizajniranje drumske infrastrukture. U stvari, izgrađen je i put koja opslužuje mesto te biciklistička staza od 1,5 km povezana s gradskom mrežom.
Dizajn puta posebno obezbeđuje da se gust saobraćaj koncentriše na područje oko logističkog čvorišta e-zgrade, smanjujući njegov prodor na pešačke rute.
Spoljašnje fasade i glavne unutrašnje prostore e-zgrade je dizajnirao MCA – Mario Cucinella Architects, kompanija na čelu razvoja održivih rešenja i urbane regeneracije, u sinergiji s timom Ferrari.
Pravougaonog oblika i visoka 25 metara, nova zgrada je u skladu s pejzažom i okolnim zgradama te je prepoznatljiva s posebno izrađenom, visoko efikasnom spoljašnjom površinom.
Komponente fasade su projektovane i proizvedene u skladu s logikom dizajna za proizvodnju i montažu (DfMA), kako bi se olakšala njihova montaža i održavanje na licu mesta. To je omogućilo ekonomsku efikasnost i smanjeni uticaj na okolinu vezan uz korišćene materijale i procese.
Izvor: Tportal.hr
Foto i video: Ferrari