
Nedavno predstavljena četvrta generacija Serije 1 (F70) i zvanično je počela da se proizvodi u BMW fabrici u nemačkom Lajpcigu.
Proizvodnja nove "jedinice" se odvija paralelno uz novi Mini Countryman, dok je dolazak na tržište najavljen za početak oktobra.

Od svog lansiranja pre 20 godina, Serija 1 je inače ostvarila prodaju od preko tri miliona jedinica u tri različite generacije.
Nova Serija 1 je veća od svog prethodnika. 42 mm je duža (sada 4361 mm) i 25 mm viša (1459 mm). Širina je ostala 1800 mm, a automobil ima identično međuosovinsko rastojanje (2670 mm).
Uprkos tome što je nešto veći nego ranije, i dalje raspolaže sa 380 litara prtljažnog kapaciteta (1.200 litara sa preklopljenim zadnjim sedištima).
Kod verzija 120 i 120d kapacitet prtljažnika se smanjuje na 300 litara (1.135 litara sa preklopljenim zadnjim sedištima). Razlika proizilazi iz 48-voltne baterije postavljene u prtljažni prostor modela 120 i 120d koji imaju blagu hibridnu tehnologiju.
Serija 1 dobija standardni set točkova od 17 inča, a kupci mogu da dobiju i točkove od 18 i 19 inča, uključujući setove od kovanog aluminijuma koji smanjuju težinu.
Nova generacija "jedinice" dolazi sa izborom od devet boja (od čega sedam metalik), plus četiri Individual boje i drugim posebnim završnim obradama. Tu je i opcija kontrastnog krova u crnoj boji visokog sjaja.
U unutrašnjosti F70 uklanja većinu konvencionalnih kontrola, pa se podešavanje temperature isključivo vrši sa centralnog ekrana. Infotainment sada radi na iDrive 9 sa 10,7-inčnim ekranom osetljivim na dodir, pored 10,25-inčnog ekrana vozača.
Kako se navodi, novi dizajn kabini daje razigran izgled, poboljšan ambijentalnim osvetljenjem koje se proteže do kvaka na vratima. M Sport paket takođe dodaje kožom obloženi trokraki volan.
Unutrašnjost bez kože je standard u novoj Seriji 1, koja ima standardna sedišta sa Arktur tkaninu. Opciona sportska sedišta su presvučena Econeer tkaninom. BMW takođe nudi enterijere koji kombinuju Veganzu (veštačku kožu) sa alkantarom.
U paleti su benzinski i dizel motori. Prilikom lansiranja, nova Serija 1 će biti ponuđena kao BMW 120 opremljen trocilindričnim 1,5 litarskim benzinskim agregatom. Motor sa turbopunjačem koristi blagu hibridnu tehnologiju i ima snagu od 125 kW/170 KS i 280 Nm. To omogućava ubrzanje 0-100 km/h za 7,8 sekundi i maksimalnu brzinu od 226 km/h.
Kod dizelaša, 2,0 litarski četvorocilindrični agregat ima 110 kW/150 KS i 360 Nm u verziji 118d i 120 kW/163 KS i 400 Nm kod blagog hibrida 120d. Prvi ubrzava do 100 km/h za 8,3 sekunde, a drugi za 7,9 sekundi. Oba imaju maksimalnu brzina od 222 km/h.
Dva dodatna benzinska modela biće dodata ove jeseni (verzije 116 i 123 xDrive), takođe bez slova „i“ u njihovim nazivima. Bez obzira na pogonski sklop, nova Serija 1 se nudi isključivo sa sedmostepenim automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom.
Sve varijante imaju na prednji pogon točkove, osim verzija 123 xDrive i M135 xDrive sa pogonom na sva četiri točka.
BMW predviđa da će Evropa ostati najvažnije tržište ovog automobila jer 80% potražnje za Seriju 1 dolazi sa Starog kontinenta. Nemačka je bila tržište broj jedan, a slede Italija, Velika Britanija, Španija i Japan.
Cene u Nemačkoj počinju od 32.900 evra za BMW 116, 37.900 evra za BMW 120 i 56.200 evra za BMW M135 xDrive. Najjeftiniji dizelaš 118d kreće od 38.200 evra.
Cenovnik u Nemačkoj:
BMW 116: 32.900 evra
BMW 120: 37.900 evra
BMW 123 xDrive: 43.900 evra
BMW M135 xDrive: 56.200 evra
BMW 118d: 38.200 evra
BMW 120d: 40.500 evra
BMW M135 xDrive
BMW M135 xDrive je rival modelima kao što su Audi S3 Sportback i Mercedes-AMG A45, a između ostalog dolazi sa sportskim izduvnim sistemom sa četiri izduvne cevi, sportska M retrovizorima i 18-inčnim točkovima.
Sa opcionim M Technology paketom se dobijaju i M kočnice (prednji diskovi od 385 mm i zadnji od 330 mm, uz sive čeljusti sa M logotipom). Ove kočnice su kombinovane sa točkovima od 19 inča, a tu su i M Shadow Line detalji, kao i M sportska sedišta.
Što se tiče motora, tamo gde su propisi o emisiji strožiji, kao u Evropskoj uniji, 2,0 litarski motor sa turbopunjačem ima manje snage. Tačnije, u Evropi raspolaže sa 221 kW/300 KS, dok će u drugim regionima BMW ovaj četvorocilindrični agregat nuditi sa 317 KS. Obrtni moment je isti bez obzira na tržište, a to je 400 Nm.
Još jedna značajna promena je prelazak sa osmostepenog automatskog menjača na sedmostepeni menjač sa dvostrukim kvačilom. BMW navodi da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 4,9 sekundi.
Novi M135 xDrive dobija pogon na sve točkove i prednju mehaničku blokadu diferencijala kao standardnu opremu.
BMW će M135i xDrive ponuditi zajedno sa standardnim verzijama Serije 1 od oktobra, po ceni od 56.200 evra u Nemačkoj.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs