
Prosečna težina novog automobila je povećana za gotovo 400 kilograma u poslednjih sedam godina! Analiza podataka iz Autocar testova pokazuje da je između 2016. i 2023. godine (otprilike jedan ciklus jedne generacije) prosečna težina novih automobila porasla sa 1553 kg na 1947 kg.
Povećanje se najvećim delom može pripisati sve većoj popularnosti SUV vozila. Od svih automobila koje je Autocar testirao 2016. godine, 16 su bili SUV-ovi ili crossoveri. Oni su imali prosečnu težinu od 1722 kg, 169 kg više od proseka svih automobila testiranih te godine.
Mnogi SUV-ovi su tada bili teži od limuzina ili hatchback modela. Škoda Kodiaq je, primera radi, imala 1751 kg, 246 kg više od Škode Superb testirane godinu dana pre. Slično tome, Jaguar F-Pace je bio 180 kg teži od XF-a s istim 2,0 litarskim dizel motorom, navodi Jutarnji.hr.
U 2023. su testirana ukupno 24 SUV-a, crossovera i pick-upa, što je prevagnulo na vagi s prosečnom težinom od 1985 kg. To je razlika od 38 kilograma u poređenju s ukupnim prosekom, ali i znatno manje od razlike od 169 kg u 2016.
SUV-ovi i crossoveri su u proseku imali 1906 kg, što je bilo ispod proseka za sve modele testirane 2023. – što sugeriše da, iako je povećani udeo SUV-ova na tržištu delimično odgovoran za ukupni porast težine, to nije jedini uzrok.
Elektrifikacija je takođe odigrala ulogu u težini novih automobila. Električni modeli koje je prošle godine testirao Autocar su imali prosečnu težinu od 1991 kg dok su automobili s motorom s unutrašnjim sagorevanjem bili gotovo 100 kg lakši (1897 kg).
Isključujući hibride i plug-in hibride, koji nose teret elektromotora i baterija, ova brojka pada na 1841 kg, odnosno 150 kg manje od prosečnog EV.
Prosečna težina automobila testiranih tokom prvog tromesečja 2024. – od kojih su većina bila električni, SUV ili oboje – bila je 2087 kg.
Najteži od njih je bio električni SUV Mercedes-Benz EQS, s nekada nezamislivih 2899 kg.
Naravno, elektrifikacija i popularnost SUV-ova nisu jedini krivci za stalni porast težine. Umiranje klase malih i gradskih automobila takođe igra ulogu u povećanju prosečne težine, sa sve manje modela ispod 1000 kg.
Godine 2003. Autocar je testirao šest automobila koji su imali manje od 1000 kg i još šest koji su bili između 1000 kg i 1100 kg. U 2023. je testiran samo jedan ‘automobil‘ ispod 1000 kg – Citroën Ami.
Najlakši automobil testiran prošle godine je bio sportski coupé Alpine A110 R, sa 1065 kg, a sledi ga Hyundai Kona, benzinski crossover, sa 1352 kg.
Izvor: Jutarnji.hr / Autocar.co.uk
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Mercedes