home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
VW fabrika

Četiri godine nakon pandemije covid-19, trgovci automobilima i kupci se suočavaju s zabrinjavajućim problemom: automobili registrovani u to vreme čiji nivo opreme ne odgovara službenim specifikacijama sada ulaze na tržište polovnih automobila, često neprimećeni i pogrešno cenjeni.

Ti automobili, koje Autocar naziva covid-automobili, žrtve su globalnog nedostatka delova izazvanog pandemijom u 2020. i 2021. godini. Poluprovodnici, mozak iza svih tehnologija, od grejanih sedišta do bežičnih punjača za telefone, bili su najteže dostupni delovi jer su proizvođači telefona, igračkih konzola i kompjutera požurili da zadovolje rast potražnje za svojim proizvodima kod ljudi koji su u to vreme bili zatvoreni u svoje domove, navodi Index.hr.

Suočeni s mogućnošću ograničenih zaliha ili čak njihovim potpunim nedostatkom, neki proizvođači automobila su uklonili mnoge funkcije koje su zavisile od poluprovodnika.

Kao rezultat toga, značajan deo novih automobila isporučenih u 2022. godini nije imao funkcije iz svoje specifikacije, uključujući bežične punjače za telefone, ekrane infotainment sistema, head-up displeje, navigacijske sisteme, rasvetu za stvaranje atmosfere i električno podešavanje sedišta.

Stručnjaci u industriji su tada upozorili na rizik da takvi automobili uđu na tržište polovnih automobila unutar dve godine. Njihova predviđanja su se pokazala kao tačna, piše Autocar, koji naglašava da je primećeno da, kako su automobili počeli da pristižu u većem obimu, trgovci polovnim automobilima otkrivaju da nedostaju ključne stavke prisutne na službenim specifikacijama.

"To može da uključuje grejana sedišta, head-up displeje, električna ogledala, električna sedišta i duplikate ključeva", rekao je Marcus Blakemore iz Udruženja za remarketing vozila, koje je osnovalo dve radne grupe za istraživanje ovog problema. "Neki automobili su čak bili izrađeni s analognim instrument tablama i satovima te opremljeni manjim točkovima", dodao je Blakemore.

"Imali smo razgovore s franšiznim trgovcima koji su pregledali svoje baze podataka i tvrdili da modeli s određenim specifikacijama jednostavno ne mogu da postoje, dok smo mi imali taj automobil pred sobom."

Nedostatak podataka proizvođača o automobilima otežava trgovcima automobila tačno vrednovanje vozila, prema Blakemoreu. Rekao je: "Ako čak ni proizvođači automobila ne znaju šta su slali, to otežava posao trgovcima."

Drugi tvrde da su podaci dostupni, barem za neke automobile. Poseban je problem s nekim vozilima koja su bila dostupna samo kratko vreme. Čini se da proizvođači možda nisu sačuvali detaljne zapise o specifikacijama takvih vozila.

Autocar u svom članku upzorava da bi kupci trebalo da budu posebno oprezni kod situacija kad su proizvođači uveli više verzija istog modela sa suptilnim varijacijama u imenu poput Trim Edition i Trim Nav, gde je Trim originalna verzija jer vozila koja zvuče vrlo slično mogu da imaju prilično različite specifikacije.

U međuvremenu, Blakemore je istakao problem trgovaca koji nenamerno pogrešno opisuju automobilsku prodaju. Kupci u Britaniji u takvim slučajavima imaju pravo da vrate automobil.

"Toliko zaliha je kupljeno naslepo od strane trgovaca da mnogi ne shvataju da su kupili covid-automobil", rekao je Blakemore. "Niko ne želi dramu zbog pogrešnog opisa automobila jer to znači raskidanje ugovora. Želimo samo jasne informacije", rekao je Blakemore.

Izvor: Index.hr / Autocar.co.uk

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen



čitanja : 1889



Komentari