home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BYD Tang

Evropska komisija (EK) objavila je danas da je u skladu sa najavom iz juna uvela privremene više carine na uvoz električnih vozila (EV) iz Kine, istovremeno naglasivši da razgovori sa Pekingom o rešenju cele situacije i dalje traju.

Kako se navodi u saopštenju, na automobile firme Bi-Vaj-Di (BYD) će se ubuduće odnositi carina od 17,4 odsto, kompanija Gili (Geely) će plaćati 19,9 odsto, a Es-Ej-Aj-Si (SAIC) 37,6 odsto.

Ostali kineski proizvođači automobila će plaćati carine od 20,8 odsto, dok kompanije koje nisu sarađivale u istrazi EU o subvencijama očekuje carina od 37,6 odsto, navodi Tanjug.

U poređenju sa stopama unapred objavljenim 12. juna 2024. godine, privremene carine su blago korigovane naniže na osnovu komentara o tačnosti kalkulacija koje su dostavile zainteresovane strane.

Kako se navodi, carine se uvode devet meseci nakon pokretanja istrage o navodnim subvencijama u Kini pošto je EK zaključila da kineski proizvođači električnih vozila profitiraju od neopravdanog subvencionisanja, čime se nanosi šteta proizvođačima električnih vozila u Evropi.

Konsultacije sa kineskom vladom intenzivirane su poslednjih nedelja, a kontakti sa Pekingom se nastavljaju na tehničkom nivou da bi se postiglo rešenje koje je kompatibilno sa pravilima Svetske trgovinske organizacije, dodaje se na sajtu EK.

Ove privremene carine će se primenjivati se od 5. jula 2024. godine, u trajanju od najviše četiri meseca. U tom roku se mora doneti konačna odluka o carinama i to glasanjem država članica Evropske unije.

Ako carine na uvoz kineskih električnih automobila budu usvojene, važiće narednih pet godina, prenosi Sputnjik.

Izvor: Tanjug.rs / Politika.rs

Foto: Arhiva Autoblog.rs / BYD

Nisu svi kineski proizvođači električnih vozila uznemireni novim carinama

'Tarife će imati samo skroman uticaj na većinu kineskih firmi', navodi Kinesko udruženje putničkih automobila.

Kompanije koje su sarađivale s antisubvencijskom istragom EU-a, uključujući zapadne firme poput Tesle i BMW-a, suočiće se sa carinom od 20,8 posto na vozila proizvedena u Kini. Kompanije koje nisu sarađivale suočiće se s carinom od 37,6 posto.

Komisija procenjuje da su kineski brendovi povećali svoj udeo na tržištu EU-a na osam posto s manje od jedan posto u 2019. i da bi mogli dostići 15 posto do 2025. Takođe ističe da su cene kineskih električnih vozila 20 posto niže od vozila proizvedenih u EU-u.

Izvor: Seebiz.eu

Kineski i nemački proizvođači automobila kritični prema dodatnim carinama

Kineska privredna komora je izrazila "duboko razočaranje" zbog odluke Evropske komisije da uvede privremene dodatne carine na uvoz kineskih električnih automobila u EU. Kineski i nemački proizvođači automobila takođe su kritični prema ovom potezu. Potonji strahuju da bi mogli postati meta kineskih protivmera.

Kineska privredna komora, koja zastupa kineske kompanije u pregovorima s EU, objavila je, prenose strane novinske agencije, da se "odlučno protivi politički motivisanoj protekcionističkoj trgovinskoj meri". Ocenila je da se spor između Brisela i Pekinga ipak može rešiti dijalogom.

Kineski proizvođač električnih automobila Nio takođe uverava da rade na pronalaženju zajedničkog rešenja s EU. Uprkos privremenom uvođenju dodatnih carina, ostaće privrženi svojoj prisutnosti na tržištima EU.

Proizvođač električnih vozila Xpeng potvrdio je da zbog uvođenja carina neće menjati strategiju prodora na inostrana tržišta, ali će pronaći načina da posledice akcije Evropske komisije njihovi kupci osete što manje.

Da je današnja odluka komisije štetna za evropsko tržište automobila uvereni su i u nemačkom automobilskom divu Volkswagenu. Kako su istakli, dodatne carine dugoročno štete jačanju konkurentnosti evropske automobilske industrije. Kompanija se takođe protivi vremenskom roku za odluku Komisije, budući da je trenutna potražnja na tržištima EU slaba.

Uprava BMW-a napisala je da carinski rat između EU i Kine "vodi u slepu ulicu". Po njihovom mišljenju, uvođenje dodatnih carina neće ojačati konkurentnost evropskih proizvođača, ali će ograničiti ponudu električnih automobila evropskim kupcima i posledično doprineti usporavanju dekarbonizacije automobilskog sektora.

Nemačko udruženje automobilske industrije VDA upozora na opasnost od eskalacije trgovinskog sukoba s Kinom ako EU nastavi s dodatnim carinama. "Kineske protivmere mogle bi ozbiljno uticati na evropsku privredu, posebno sektore s velikim izvozom proizvoda u Kinu", procenjuje VDA. Pozvali su Evropsku komisiju da odustane od uvođenja dodatnih carina i pronađe rešenja u pregovorima s Pekingom.

Očekuje se da će se razgovori između Brisela i Pekinga nastaviti sledećih nedelja. Ako Evropska komisija proceni da neće napredovati, može izneti predlog za uvođenje konačnih kaznenih carina u sledeća četiri meseca.

Izvor: Seebiz.eu



čitanja : 282



Komentari