Samo 19 od 137 kineskih marki električnih automobila biće profitabilno do kraja decenije, tvrdi konsultantska kuća Alixpartners, a prenosi Bloomberg. Ostalima je namenjena sudbina napuštanja industrije, propasti, konsolidacije ili životarenja.
Rat cenama koji traje već gotovo dve godine je uticao na smanjenje marže nekih kineskih proizvođača električnih vozila i mogao bi da se nastavi dok glavni igrači poput BYD-a i Tesle pokušavaju da učvrste svoje dominantne pozicije.
Dok je prosečna prodajna cena automobila u Kini prošle godine pala za 13,4 posto, prosečna marža proizvođača automobila je porasla na 7,8 posto u 2023., prema Alixpartnersu. Proizvođači su smanjili troškove ucenjivanjem dobavljača i brzim plasiranjem novih modela na tržište. Do kraja 2030. godine kineski proizvođači automobila bi trebalo da drže 33 posto globalnog automobilskog tržišta i 45 posto prodaje novih energetskih vozila (električnih i plug-in hibridnih).
Međutim, konsultantska kuća je smanjila svoju prognozu za kineski udeo na evropskom automobilskom tržištu sa 15 na 12 posto, s obzirom na to da je Evropska unija uvela dodatne privremene carine.
Izvor: Revijahak.hr / Bloomberg
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BYD