
Dešava se ono što se najavljivalo u autoindustriji, ali i brže od procena. Naime, cene baterija rapidno padaju što ruši i cene električnih automobila.
Faktori koji su podstaknuli pad cena baterijskih ćelija od 51 posto uključuju pad cene sirovina, kao što je litijum, i nižu od očekivane potražnju za električnim automobilima. Rezultat se već oseća u Kini – električni automobili sada imaju cene na nivou benzinskih automobila ili čak niže od njih, a značajna smanjenja cena električnih automobila idu i prema evropskom kontinentu. Naime, mnogi jeftiniji električni automobili pojaviće se na tržištu 2025. i 2026. godine, navodi Revija HAK.
Nedavno je procenjeno da je globalna potražnja za litijum-jonskim baterijama u 2023. godini iznosila približno 950 gigavat sati, dok je globalni proizvodni kapacitet, većim delom u Kini, dvostruko veći od te brojke. Prema predviđanjima analitičara, napori na Zapadu da se razviju kapaciteti proizvodnje baterija koji bi odgovarali Kini, samo će produbiti problem prekomernog kapaciteta.
To je dobra vest za potrošače, javlja BloombergNEF-a, koji računa da će se niže cene odraziti na jeftinije modele električnih automobila čija je proizvodnja planirana za sledećih nekoliko godina.
Dok se obično smatra da niže cene električnih vozila povećavaju potražnju i zato dovode do oporavka globalne cene baterija, Bloombergova analiza sugeriše da na delu postoje i drugi faktori koji ukazuju na niže cene. Najvažnija je, smatraju oni, činjenica da kineske firme i ostali proizvođači nastavljaju da ulažu velike sume u istraživanje i razvoj, automatizovanu proizvodnju i nove fabrike. BNEF kaže da očekuje da će se zbog toga niske cene održati barem sledećih nekoliko godina.
Izvor: Revijahak.hr / Bloomberg
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Chery