Nemački proizvođač najavljuje revoluciju
Nemački DeepDrive je razvio efikasne i jeftine motore koji su sada na testu u BMW električnim modelima nove generacije, poznatijim i kao Neue Klasse.
Revolucionarna tehnologija s električnim motorima direktno u glavčinama točkova bi uskoro mogla da se nađe u proizvodnji. Prednosti uključuju manju potrošnju, manju težinu, a ovi motori zauzimaju i manje prostora. BMW navodi da automobili mogu da budu 150 kg lakši u odnosu na današnje modele. Novi elektromotor koji BMW testira ima dvostruke rotore, što bi trebalo da mu omogući određene prednosti u odnosu na današnje elektromotore. Stator pokreće i spoljašnji i unutrašnji rotor. Zajedno s BMW-om, DeepDrive testira motore u prototipovima.
Motori su već testirani u novom BMW-ovom električnom kupeu, navodi Revija HAK.
– Motori DeepDrivea su uglavnom premašili najavljene karakteristike. To je neobično u tako ranoj fazi s potpuno novom tehnologijom – rekao je Karol Virsik, voditelj koncepta i tehnologija u BMW Grupi.
Novi motori smešteni u točkovima biće 20 posto efikasniji od današnjih centralno smeštenih elektromotora. Svaki motor ima 35 kg i nudi zasebnu kontrolu obrtnog momenta. Startap DeepDrive sada sarađuje s glavnim podizvođačem Continentalom na daljnjem razvoju tehnologije. Jedan nedostatak je, međutim, veća masa točka koja može da naruši udobnost i trajnost. Takođe ih je teško integrisati s današnjim komponentama oslanjaja i kočnica. Prednosti motora u glavčini točka su u tome da nema potrebe za diferencijalom ili pogonskom osovinom i što se smanjuju gubici snage. Kaže se da nemačka tehnologija može koristiti disk i doboš kočnice, a motor bi trebalo da stane u standardni 19-inčni točak.
Nemački motor ima najveću snagu od 204 KS i pogonski obrtni moment od 1500 Nm. To mu daje najveću snagu od preko 800 KS za automobil s pogonom na sva četiri točka. Međutim, kontinuirana snaga po motoru je 109 KS.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: Continental