home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Renault Twingo EV

Odluka je doneta. Kako saznaje Forbes Slovenija, francuski proizvođač automobila Reno će proizvodnju novog električnog tvinga poveriti Revozu. Memorandum o razumevanju biće potpisan u sredu u Novom Mestu.

Prema nezvaničnim, ali pouzdanim informacijama slovenačkog Forbes, u sredu će u Revozu u Novom Mestu biti potpisan memorandum o razumevanju, koji će biti osnova za pokretanje proizvodnje novih električnih automobila Reno tvingo. Očekuje se da će svečanosti prisustvovati premijer Robert Golob, ministar privrede Matjaž Han i potpredsednik za industrijsku oblast marke Reno Herbert Štajner.

Revoz nije želeo da komentariše naše informacije, kao ni Ministarstvo privrede.

Fabrika iz Novog Mesta bila jedan od najozbiljnijih kandidata za ovaj projekat, a sada je, po svemu sudeći, doneta konačna odluka da će Francuzi ovde proizvoditi novi model. U junskom predstavljanju akcionarima, menadžment Renoa je naveo da su predstavljanje novog modela tvinga i početak serijske proizvodnje planirani najkasnije za 2026. godinu.

Kolika će biti francuska investicija, šta projekat znači za radna mesta u Revozu i ostali detalji projekta trebalo bi da bude otkriveno u sredu.

Slovenačka država trebalo bi da podrži i Renoovu investiciju, ali nije poznato u kom iznosu i pod kojim uslovima. Međutim, u poslednjih godinu dana predstavnici Revoza održali su nekoliko sastanaka na ovu temu sa predstavnicima Ministarstva privrede, poslednji put pre dve nedelje, kada je, prema Erarovim rečima, razgovarano o „nastavku dijaloga u vezi sa planiranim ulaganjem i planiranjem komunikacione aktivnosti“.

Renault Twingo EV

Zaustavljena dva programa

Revoz je prošle godine ostvario 822,5 miliona evra prihoda od prodaje, u poređenju sa 933,3 miliona evra prethodne godine. Neto dobit se udvostručila sa 4,7 miliona evra na 9,4 miliona evra prošle godine.

U junu su završili proizvodnju dva modela tvingo (tvingo 3 ICE i tvingo 3 electric) u Novom Mestu, a od tada je proizveden samo klio 5, prema pisanju francuskih medija, Slovenija proizvodi oko petine od ukupnih količina ovog modela.

Uprkos obustavi dva proizvodna programa, u Revozu je zadržano svih 1.400 radnika, možda upravo zbog planova Reno grupe da novi proizvodni program prenese u prestonicu Dolenje. Nedavno nam je rečeno da kompanija, koja je pre epidemije imala tri smene, sada radi u jednoj smeni.

Kakav će biti novi tvingo?

Šef Renoa Luka de Meo je prvi put predstavio e-tvingo prototip prošlog novembra na Salonu automobila u Parizu. O tehničkim parametrima gradskog vozila nije mnogo govorio. Najava da bi cena trebalo da bude niža od 20.000 evra odaje utisak da će imati bateriju manjeg kapaciteta (a samim tim i dometa). De Meo je takođe objavio da će nova beba evropskog porekla imati potrošnju od oko 10 kilovat sati na 100 kilometara.

U međuvremenu, emisija ugljen-dioksida (CO2) biće oko 75 odsto niža „od prosečnog evropskog automobila sa unutrašnjim sagorevanjem prodatog 2023. godine, tokom celog životnog ciklusa“, rekao je de Meo.

Kineski dobavljači za Renoovu električnu diviziju

Renoova podružnica Amper, koja nadgleda portfelj električnih vozila grupe sa sedištem u Parizu, sada gradi lanac snabdevanja za planirano jačanje ovog segmenta, navode strani mediji. Još ovog proleća, Francuzi su razgovarali o mogućem partnerstvu u razvoju pristupačnog malog električnog automobila sa Folksvagenom, ali – kako je Rojters izvestio u maju – pregovori sa nemačkim konglomeratom su tada zapali u ćorsokak i navodno su okončani.

Nedavno je Reno najavio da će kupiti baterije od korejskog LG-a i kineskog CATL-a, koji imaju proizvodnju u Evropi (u Poljskoj i Mađarskoj). Povezujući se sa azijskim kompanijama, proizvođač automobila bi trebalo da smanji cenu ključnih komponenti, dok bi istovremeno, održavanjem lanca snabdevanja i proizvodnje u Evropi, izbegao protekcionističke mere Evropske unije (EU) za kineske automobile.

Bojana Humar, urednica Forbes Slovenija

Andreja Lončar, novinarka Forbes Slovenija

Izvor: Forbes.n1info.rs

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Renault



čitanja : 583



Komentari