
Velika Britanija se distancira od evropskih carina. Vlada ove zemlje, koja nakon Bregzita nije deo EU, uverila je Kinu da neće nametnuti veće poreze na električne automobile uvezene iz Kine. Barem u načelu.
Ovom merom želi da zaštiti svoje lokalno tržište, a ne toliko svoj izvoz, od mogućih kineskih odmazdi. Ali postoji i drugo tumačenje. Velika Britanija bi mogla da postane ulaz u Evropu za Kinu, uvozeći kineske automobile na kontinent uz niže carine. Ministar trgovine Džonatan Rejnolds ističe da oni nisu voljni da slede put Evrope i SAD-a u nametanju carina na električne automobile iz Kine. U Evropi su carine postavljene na maksimalnih 47,6% i to još mora da se izglasa. SAD je na ogromnih 100%, podseća Revija HAK.
Dakle, Velika Britanija bi mogla da otvori vrata u Evropu za automobile uvezene iz Kine. Automobili proizvedeni u britanskim fabrikama i izvezeni u Evropu podležu stopi od 10%. Ako kineske firme pošalju automobile u kompletu i ako se sastave u Velikoj Britaniji, mogle bi da ih izvoze na kontinent po puno nižoj ceni.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / MG