
Foto: Screenshot / Tanjug YouTube
Kako navodi Politika, u fabrici Stelantisa u Kragujevcu počela je svečanost u prisustvu predsednika Aleksandra Vučića, povodom inauguracije novih proizvodnih linija za proizvodnju električnih vozila u modernizovanoj fabrici, čime je označen početak probne proizvodnje novog modela "fijat grande panda".
Predsednik Vučić se prethodno provozao novim vozilom - eletričnom "fijat grande pandom" i odražao sastanak sa izvršnim direktorim Stelantisa Karlosom Tavarešom i drugim predstavnicima kompanije.
Svečanosti prisustvuju i ministar finansija Siniša Mali, ministarka zaštite životne sredine Irena Vujović, ministarka privrede Adrijana Mesarović, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić, gradonačelnik Kragujevca Nikola Dašić, izvršni direktor kompanije Stelantis Karlos Tavareš, direktor globalne proizvodnje kompanije Stelantis Arno Debef, direktor operacija kompanije Stelantis Enlarged Europe Uve Hohgešurc.
Prisustvuje i direktor javnih poslova kompanije Stelantis Klara Ingen-Houš, zamenik direktora inžinjeringa kompanije Stelantis Sebastijan Žake, industrijski direktor kompanije Stelantis Jovica Jovanović i direktor poslovnog razvoja i korporativnih poslova FCA Srbija Dijego Velini, kao i ambasador Italije u Srbiji Luka Gori.
Uveče će u Kragujevcu povodom inauguracije novih proizvodnih linija za buduću proizvodnju električnih vozila u modernizovanoj fabrici Stellantis u Kragujevcu biti upriličen veliki vatromet u 21. 30 časova.
Kompanija FKA Srbija danas zvanično obeležava uspešnu implementaciju projekta u Stelantisovoj fabrici u Kragujevcu - uvođenje novih linija za proizvodnju električnog modela "fijat grande panda".
Novi model napravljen je u dve verzije - električnoj i hibridnoj i iz Kragujevca će stići prvo u Evropu, zatim na Bliski Istok i u Afriku. Kragujevački "medvedić" spada u automobile B segmenta ispod četiri metra dužine i prvi je u nizu modela nove porodice koja će svake godine lansirati novi model, sve do 2027.
Dve godine se fabrika pripremala za proizvodnju novog modela. Uloženo je ukupno 190 miliona evra, od toga 48 miliona obezbedila je država.
Presednik Vučić ranije je izvjavio da će za dva meseca krenuti serijska proizvodnja, prenosi Tanjug.

Foto: Screenshot / Tanjug YouTube
Na proslavi 125 godina od nastanka italijanskog proizvođača automobila Fijat u Torinu zvanično je 11. jula predstavljen i novi model "fijat grande panda", inspirisan modelom iz 1980-ih, koji će biti proizvođen u fabrici Stelantis u Kragujevcu u Srbiji i kao električni i kao hibridni, saopštila je ranije ta kompanija.
Kako je navedeno, "fijat grande panda" označava povratak brenda Fijat na globalno tržište, a novi automobil je razvijen je na temelju tri ključna stuba: italijanskog dizajna, globalne platforme i lokalne relevantnosti.
U saopštenju se navodi da su održivost, inkluzivnost, jednostavnost i lepota vrednosti koje su oživele ovaj projekat, dok je dizajn inspirisan kultnom "pandom" iz osamdesetih godina prošlog veka, "plavim famerkama" automobilske industrije, kao automobil društveno prihvatljiv za svakoga.
Cena modela "fijat grande panda", kako je navedeno, počinje ispod 25.000 evra za potpuno električnu verziju. To znači da će uz subvenciju države Srbije da se kupi po ceni nižoj od 20.000 evra.
Prvi član nove fiat porodice biće dostupan u električnoj i hibridnoj verziji sa baterijom od 44 kWh i elektromotorom od 83 kW (113 KS). Električna verzija ima domet veći od 320 kilometara. Ovaj model koristi jedinstvenu multi-energetsku platformu koja se može instalirati bilo gde u svetu, čist italijanski dizajn i mogućnost izbora najboljeg pogonskog sklopa prema potrebama kupaca, bez obzira gde se nalaze.
Spiralni kabl za punjenje izdvaja se kao jedno od najinovativnijih rešenja, čineći iskustvo punjenja lakšim i urednijim. "Fijat grande panda" je prvo vozilo na tržištu koje uključuje integrisani kabl za punjenje, koji se uparuje sa standardnim "onboard" punjačem do sedam kilovata.
Spiralni kabl ima posebno kućište ispod haube, što omogućava uštedu prostora u prtljažniku i podstiče praktičnu svakodnevnu upotrebu jer je lak za rukovanje i izbegava prljavštinu tradicionalnih kablova. Ovo rešenje se izdvaja po jednostavnom procesu: nakon otvaranja poklopca, drugi korak je da se kabl izvadi i poveže sa stanicom za punjenje. Kada je punjenje završeno, moguće je lako vratiti ga u kućište zahvaljujući spiralnom obliku kabla.
"Grande panda" se izdvaja od ostalih automobila u B segmentu zahvaljujući jedinstvenoj kompaktnosti koju omogućava njegova mala veličina (3,99 metara dužine, 1,57 metara visine i 1,76 metara širine) i dobro organizovana prostranost zahvaljujući svojoj kompaktnoj zapremini: na primer, prtljažnik ima zapreminu od 361 litara, a ukupni kapacitet skladišnih pregrada smeštenih ispred suvozača je 13 litara.
Izvor: Politika.rs
VIDEO I: Tanjug
VIDEO II: RTS