
Izvršni direktor Renaulta Luka De Meo izrazio je sumnju u vremenski okvir za prelazak na električna vozila u Evropi, dodajući da proizvođač automobila mora da smanji troškove ako želi da ispuni svoje ciljeve vezane uz EV, u komentarima za poslovni dnevnik Les Echos.
Prelaz na električna vozila igra ključnu ulogu u smanjenju globalnih emisija ugljenika, a tempo kojim se taj pomak dešava će izmeniti automobilsku industriju.
Nedavni izbori u EU-u, koji su usledili u vreme slabe potražnje za električnim vozilima, videli su sve više i više poziva da se ukine zabrana prodaje dizelskih i benzinskih automobila iz 2035. godine, koja bi trebalo da bude preispitana 2026. godine.
"Potrebno nam je malo više fleksibilnosti u rasporedu", rekao je De Meo, koji takođe predsedava evropskom automobilskom lobističkom grupom ACEA, ali je dodao: "Međutim, bila bi ozbiljna strateška greška čisto i jednostavno odustati od cilja zbog trenutnog usporavanje tržišta."
Upitan o Renaultovim ambicijama da 100% svoje evropske proizvodnje automobila prebaci na električna vozila u kontekstu slabog domaćeg tržišta, De Meo je rekao:
"Istina je da još nismo na pravoj putanji da postignemo 100% električne automobile do 2035. To je istina. Ako nas kupci ne slede, svi smo mi odgovorni. Moramo smanjiti troškove."
Automobilski sektor je iskusio razne izazove, kao što su regulatorna nesigurnost i konkurencija iz Kine koji su doprineli krizi troškova života na domaćim tržištima, što je uticalo na prelaz na električna vozila.
Globalna prodaja električnih vozila je porasla za 35% u 2023., ali je pala u 2024. Međutim, u junu je prodaja novih automobila u Evropskoj uniji porasla za 4,3% u na najviši nivo od jula 2019., dok su registracije baterijskih električnih automobila neznatno pale.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Renault