home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Koenigsegg Gemera

Koenigsegg je šokirao svet kada je najavio trocilindrični motor za svoju novu Gemeru. Bio je to veliki odmak za proizvođača hiperautomobila, koji je svoju reputaciju izgradio na brutalno snažnim V8 motorima. Ali kako sada svari stoje, od trocilindričnog elektrifikovanog pogona neće biti ništa.

Koenigsegg Gemera

Naime, budući da je Gemeru Koenigsegg u poslednji čas ponudio i sa V8 pogonom i 2300 KS, bilo je vrlo malo kupaca koji su ipak nastavili da insistiraju na slabijoj varijanti s tri cilindra, a na kraju je i njih proizvođač automobila uspeo da uveri da umesto toga odaberu V8 i odustao od planova za verziju s tri cilindra.

Šef kompanije Christian von Koenigsegg otkrio je propast trocilindričnog modela u intervjuu za podcast Top Gear Magazine ranije ovog meseca. Kompanija ipak nije napustila do sada razvijenu tehnologiju i nastavlja da radi na motoru koji bi ipak jednog dana mogao da završi u Gemeri ili nekom drugom autu. Ipak, von Koenigsegg je istakao da se V8 se pokazao puno popularnijim, prenosi Jutarnji.hr.

Koenigseggov motor nazvan "Tiny Friendly Giant" (Mali prijateljski div) bio je deo snažnog hibridnog sistema koji je kombinovao 2,0 litarski trocilindrični motor snage 600 KS s jednim elektromotorom za ukupnih 1419 konjskih snaga i 1850 Nm. Kompanijin prvi četvorosed s ovim pogonom je mogao da ubrza do 100 km/h za 1,9 sekundi i da postigne najveću brzinu od 400 km/h.

Gemera će tako ostati samo na V8 verziji koja uz pomoć jednog električnog motora razvija 2300 KS i 2500 Nm. Proizvodnja Gemere će krajem ove godine, a isporuke kupcima 2025. godine. Koenigsegg planira da napravi 300 primeraka.

Izvor: Jutarnji.hr / Motor1.com

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Koenigsegg



čitanja : 354



Komentari