Šef Ferrarija Benedeto Vinja veruje da bi ekološki prihvatljiva e-goriva i pogon na vodonik mogli imati budućnost u Ferrari modelima – i želi da koristi moto sport za razvoj obe tehnologije.
On veruje da će ugljenično neutralno gorivo „postati sve više stvarnost“. On je za Autocar rekao i ovo: „Radimo sa partnerima za 2026. na ugljenično neutralnom gorivu u Formuli 1 [kao deo novih tehničkih pravila] i obično tehnologije počinju na stazi i migriraju na put. „Verujemo da još uvek postoji put napred za SUS automobile i to će biti podržano razvojem ugljenično neutralnog goriva.”
Vinja ovo navodi dok se Ferrari priprema da predstavi dugo očekivanog naslednika LaFerrari hiperautomobila, za koji se pretpostavlja da će koristiti sličan hibridni pogon kao i superautomobili 296 i SF90, ali sa snagom koja je povećana do nivoa bez presedana.
Još nije poznato koji tip motora automobil koristi - V6, V8 ili V12 - ali najave sugerišu da je predviđeno da radi na e-goriva.
Pod kodnim imenom F250, sada prolazi kroz testiranje na putu i očekuje se da će biti lansiran sledeće godine.
Upitan o Ferrarijevom interesovanju za tehnologiju vodonika, Vinja je rekao da kompanija istražuje vrstu goriva: „Ne vidimo to pre 2030. Takođe verujem da trkački prostor uvek može biti prvo mesto za prihvatanje tehnologija.“ Ali dodao je da bi „vodonik mogao biti dobra opcija za budućnost“.
Vinja je ranije sugerisao da bi Ferrari mogao da koristi održiva goriva kao sredstvo za održavanje automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem u prodaji i posle 2035. godine, a Evropska komisija je predložila da dozvoli da SUS motori ostanu u prodaji, sve dok mogu da rade na e-gorivo .
„SUS ima još mnogo toga da uradi“, rekao je prošle godine, objašnjavajući da se razvoj i usvajanje e-goriva odvija brže nego što se očekivalo.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs