
Tesla je i zvanično saopštio da će predstaviti svoj robotaxi 10. oktobra, oko dva meseca nakon prvobitnog plana.
Ilon Mask je izjavio da je odlaganje rezultat želje da se naprave neke važne promene, koje će prema njegovom mišljenju unaprediti vozilo. Robotaxi bi mogao da se zove Cybercab, prenosi Klix.ba.
Američki biznismen je dodao da će odlaganje predstavljanja robotaxija otvoriti prostor za predstavljanje "nekih drugih stvari", ali za sada nije poznato o čemu je reč.
Ranije ovog meseca je Bloomberg pisao da Tesla planira odlaganje predstavljanja robotaxija, a kasnije je stigla i zvanična potvrda da ovo vozilo ipak nećemo videti 8. avgusta.
Mask je izjavio da su samovozeći automobili, uključujući taksi za njegov budući biznis, ključni za budućnost Tesle kao izuzetno vredne AI kompanije. Međutim, još uvek nije jasno da li Tesla zaista može da usavrši tehnologiju za autonomnu vožnju. Kompanija već ima funkciju Full Self-Driving, koja ipak zahteva ljudski nadzor te koja neretko pravi greške.
U odgovoru na pitanje investitora, Mask je rekao da Tesla ne može da ponudi vožnje klijentima sve dok Full Self-Driving tehnologija ne bude mogla da se koristi bez nadzora. Vreme dolaska robotaxija na tržište upravo zavisi od tehnološkog napretka i odobrenjima.
Tesla Model 2 debituje 2025. godine
Mali Tesla Model 2, automobil koji se interno naziva projekt Redwood, sa proizvodne trake će početi da silazi u prvoj polovini 2025. godine.
Direktor Tesle Ilon Mask je tokom finansijskog izveštaja kompanije potvrdio dolazak dugoočekivanog pristupačnog ulaznog električnog automobila, koji se već uobičajeno naziva Tesla Model 2. Ovaj automobil će navodno stići u prvoj polovini naredne godine, ali bismo ga u stvari mogli videti uskoro.
Mask je odložio dolazak robotaxija na dva meseca, odnosno za 10. oktobar te je rekao da želi važne promene u smeru poboljšanja, ali da će 8. avgusta ipak "pokazati nekoliko drugih stvari".

Tokom prezentacije je investitorima otkriveno da će Teslin pristupačniji model ući u proizvodnju u prvoj polovini 2025. godine, a koristiće elemente platforme sledeće generacije kombinujući ih s postojećim platformama. Automobil će se proizvoditi na istim proizvodnim linijama kao i aktuelni modeli.
Iz Tesle su priznali da ovakav pristup neće omogućiti prethodno prognozirane uštede u potpunosti, ali pružiće priliku kompaniji da "poveća količinu vozila na efikasniji način tokom nesigurnih vremena".
"Ovo bi nam trebalo pomoći da iskoristimo maksimalni kapacitet koji iznosi blizu tri miliona vozila te da omogućimo rast veći od 50 posto u odnosu na proizvodnju u 2023. godini pre investiranja u nove proizvodne linije", navedeno je.
Na Modelu 2 se radi već duže vreme, a njegova "misija" je da spusti cenu ulaznih električnih automobila ispod one koju ima osnovni Model 3. Do sada je objavljen samo jedan teaser "baby Tesle" i to 2023. godine, a prikazuje automobil zakrivljene krovne linije i sličnih karakteristika dizajna koje imaju Model Y SUV i Model 3.
Očekuje se da će Model 2 pomalo ličiti i na obnovljeni Model 3 s tanjim prednjim svetlima u odnosu na Tesline starije modele. Model 2 bi trebao da bude pozicioniran kao rival konvencionalnim porodičnim hatchback modelima s dužinom od oko 4,4 metra. To bi se moglo postići agresivnijom zadnjom linijom krova, dok bi se istovremeno omogućila konvencionalna hauba s prostorom za prtljag ispod nje.
Uprkos špekulacijama o imenu Tesla Model 2, ipak nema garancija da će se automobil zaista tako zvati.
Mask je rekao da će ovaj automobil iskoristiti sve što su u Tesli naučili tokom razvoja Modela S, X, 3 i Y, kao i Cybertrucka te Semi kamiona.
Izvor: Klix.ba / Autoexpress.co.uk
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Tesla