home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Stellantis

Marže su značajno smanjene u Severnoj Americi, Stellantisovom ključnom regionu kada je profit u pitanju.

Italo-američko-francuski konglomerat je signalizirao da je spreman da odustane od marki koje se loše kotiraju, nakon strmoglavog pada zarade u prvom polugodištu.

Da bi popravio slabe profitne marže, generalni direktor Karlos Tavares, rekao je da Stellantis neće oklevati da odbaci brendove koji ne uspeju da ostanu profitabilni u okviru portfolija od 14 marki.

„Ako ne zarađuju novac, mi ćemo ih zatvoriti. Ne možemo sebi priuštiti da imamo proizvođače koji ne zarađuju“, rekao je Tavares pred pripadnicima sedme sile tokom izveštavanja o prihodima 25. jula.

Neto prihod Stellantisa pao je za 48 odsto u prvih šest meseci na 5,6 milijardi evra. Njegova marža iz poslovanja se smanjila na nešto ispod 10 odsto, skliznuvši ispod dvocifrene vrednosti, koju kompanija želi da postigne tokom cele godine.

Tavares je za Blumberg rekao da sve marke unutar grupacije predstavljaju važnu imovinu, kao i da su profitabilne, ali da „apsolutno nema tabua“ ako se njihov učinak pogorša.

Marke su „ovde da budu iskorišćene“, rekao je on. „Ako nisu u stanju da unovče vrednost koju predstavljaju, onda će odluke uslediti.“

Upozorenje za brendove koji prave gubitke predstavlja preokret za Tavaresa, koji je, od kada je Stellantis nastao 2021. spajanjem FCA i PSA grupe, rekao da sve marke, uključujući Maserati, Fiat, Peugeot i Jeep, imaju budućnost.

Stellantis ne objavljuje podatke vezane za pojedinačne brendove, osim za Maserati, koji je prijavio 82 miliona evra korigovanog gubitka iz poslovanja u prvom polugodištu.

Neki analitičari kažu da bi Maserati mogao biti kandidat za prodaju, dok bi drugi brendovi kao što su Lancia ili DS mogli biti u opasnosti da budu ukinuti, s obzrom na njihov marginalni doprinos ukupnoj prodaji grupacije.

Severnoamerički problemi

Proizvođači automobila se bore sa slabljenjem potražnje, posebno za električnim automobilima, i suočavaju se s intenzivnijom konkurencijom kineskih proizvođača u Aziji i Evropi.

Što se Stellantisa tiče, problemi su najakutniji u SAD, ključnom regionu na planu profita, gde je kompanija zabeležila visok nivo zaliha i brojne odlaske rukovodilaca, dok pitanja vezana za kvalitet utiču na profit.

Marže konglomerata u prvom polugodištu su značajno smanjene u Severnoj Americi, nakon što je broj isporuka pao za 18 odsto, usled nepovoljne ponude modela i pritiska na cene.

Glavna finansijska direktorka, Natali Najt, rekla je da Stellantis preduzima „odlučne akcije za rešavanje izazova u okviru poslovanja“ u Severnoj Americi, uključujući smanjenje proizvodnje i cena u regionu u ovom kvartalu.

Stellantis takođe planira dalje smanjenje troškova rada i očekuje smanjenje logisitičkih troškova za 25 odsto u drugom delu godine.

Najt je sugerisala da bi kompanija mogla da preispita šta bi moglo da predstavlja „najbolji dom“ za Maserati, čije su isporuke pale za više od polovine, na 6.500 jedinica u prvih šest meseci.

Loši rezultati u prvom polugodištu doprinose pritisku na Tavaresa, čiji ga je platni paket od 40 miliona dolara za prošlu godinu učinio najplaćenijim generalnim direktorom među tradicionalnim proizvođačima automobila.

On je već uveliko smanjio troškove, s 500 miliona evra više uštede predviđene za drugu polovinu godine. Neki analitičari su počeli da ukazuju na ograničenja njegove strategije.

Tavares je rekao da će tokom leta sa svojim američkim timom raditi na tome kako da poboljša performanse i smanji zalihe. „Smatramo da je posao završen u Evropi“, rekao je on. „Posao nije obavljen u SAD i sada ćemo se pobrinuti za to.“

Tavares je rekao da američke fabrike kompanije proizvode previše vozila kojima je potrebna popravka pre nego što uopšte mogu da se isporuče u prodajne salone, ukazujući na fabriku u Sterling Hajtsu u Mičigenu, gde se proizvodi Ram 1500, kao na jednog od glavnih krivaca.

Ram kamioneti i Jeep modeli s visokom maržom, koje Stellantis prodaje američkim potrošačima, povećali su njegov profit, ali slaba marža kompanije „pokreće pitanja u vezi sa Stellantisovom reputacijom u pogledu isplativosti“, napisali su analitičari Bernsteina u belešci klijenta.

Klađenje na nove modele

Lansiranje novih modela, ukupno 20 planiranih za ovu godinu, pomoći će profitabilnosti u drugoj polovini godine, rekla je Najt.

Stellantis će ponovo predstaviti neke modele koje je izvukao iz SAD, uključujući Dodge Charger, dodala je ona.

Lansiranja ovog proizvođača automobila uključuju osveženi Ram 1500 kamionet u SAD, obnovljenu liniju kombija Pro One u Evropi Peugeota, Citroena, Fiata i Opela i treću generaciju Peugeota 3008, prvog Stellantisovog automobila na STLA platformi.

Ova arhitektura srednje veličine, može se koristiti za varijante baterijsko-električnih i konvencionalnih pogonskih sklopova.

Stellantis će takođe u septembru započeti prodaju električnih vozila svog kineskog partnera Leapmotor na 9 evropskih tržišta, uključujući Nemačku, Veliku Britaniju i Italiju.

Prva pošiljka Leapmotorovih elektromobila je na putu za Evropu iz Kine.

Stellantis sada Leapmotor smatra svojim 15. brendom, nakon što je kupio 21 odsto udela u kineskoj kompaniji za 1,5 milijardi evra u oktobru 2023.       

Izvor: Automotoshow.rs

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Stellantis



čitanja : 1974



Komentari