home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Land Rover Defender

Trgovci novih automobila pojedinih EU zemalja motivišu građane da u ovoj godini intenziviraju nabavku plug-in hibrida, jer će PHEV modeli u 2025. godini biti znatno skuplji. Pooštrava se pravilnik o testovima CO2 emisija, što znači da ovaj tip hibrida više neće ispunjavati uslove za državne podsticaje pri kupovini.

Prema prodajnim rezultatima u Evropi, evidentno je da električni automobili sve manje zanimaju kupce. Mnogi se okreću hibridima, ali nisu ni svi tipovi "mešanaca" poželjno rešenje.

Nulta emisija bila je gorući problem za koji su se proizvođači automobila uhvatili “kao pijan plota”, kako bi smanjili prosečne emisije CO2 cele game vozila i kako bi izbegli kazne. Međutim, budući da prodaja baterijskih vozila ne ide po planu, nema ništa od smanjenja CO2 vrednosti, a to znači da će proizvođači snositi višemilionske kazne, navodi Klix.ba.

Ponuđeno rešenje u obliku plug-in hibrida poslednjih godina jenjava kod kupaca, a to je uostalom potvrdio i njihov pad prodaje u ovoj godini od skoro 20 posto, što naravno proizvođače ne ostavlja ravnodušnim. Međutim, na pojedinim EU tržištima dok još ima subvencija za taj tip vozila, prodavci novih automobila motivišu građane da kupovinu obave u ovoj godini dok su povoljniji.

Prošle godine u proleće, Evropska unija je analizirala podatke o potrošnji goriva i električne energije PHEV-ova nakon što je obavezala proizvođače na ugradnju mernog uređaja u takve modele.

Cilj EU je bio otkriti odstupanja za koja se znalo da postoje, ali bili su potrebni čvrsti podaci za potvrdu sumnji i na kraju adekvatne reakcije zakonodavca. Sprovedena detaljna analiza je naterala Evropu da ponudi veću transparentnost u pogledu ovih merenja, uspostavljajući novu regulativu koja će stupiti na snagu prvog dana 2025. godine. Novi propisi dolaze kao posledica zloupotrebe nižih emisija CO2, jer su proizvođači često komunicirali vrednosti ispod 50 grama po pređenom kilometru.

Ispitivanja i testovi tokom faze homologacije daju rezultate o potrošnji goriva i emisija koji su delimično istiniti, a delimično ne. Merenje se sprovodi s potpuno napunjenom baterijom, ali velika većina lenjih vlasnika je ne puni redovno, tako da motor s unutrašnjim sagorevanjem u stvari pogoni ove automobile. Lažna slika je godinama pogodovala PHEV modelima.

Šta EU želi izbeći s novim Euro 6e standardom emisija? To će u slučaju PHEV vozila činiti dva testa jednake udaljenosti, jedan s napunjenom, drugi s ispražnjenom baterijom, tako da će analiza dva testa ponuditi rezultat bez i sa emisijama. Već sada se može pretpostaviti da će emisije biti veće i da PHEV modele čeka "kazna".

Proizvođači će morati pronaći načine da usklade emisije, bilo kroz adaptaciju motora smanjenjem snage, s redukcijskim uređajima ili povećanjem električnog dometa za dva do tri puta od onoga što trenutno nude. Sve zajedno podiže prašinu, jer realno neće biti izvodivo. Dakle, izvesno je da će PHEV automobili poskupeti, a veće cene će naravno ponovo platiti krajnji kupci.

Izvor: Klix.ba

Foto: Arhiva Autoblog.rs / JLR



čitanja : 454



Komentari