home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BMW fabrika

Mada je pažnja javnosti uglavnom usmerena na 2035. godinu, i najavljeni kraj prodaje benzinaca i dizelaša na tržištima Evropske unije, jedna druga godina je takođe važna. I dolazi vrlo brzo. Već 2025. godina bi mogla da se pokaže veoma skupom za proizvođače automobila, posebno u kontekstu u kojem prodaja električnih vozila stagnira od početka godine.

Kako navodi Revija HAK, od 1. januara ovom uredbom CAFE (Korporativna prosečna potrošnja goriva) nameće se dodatno smanjenje emisija CO2 za 15 % na 81 g CO2/km. Dakle, flota svih novih automobila određenih proizvođača moraće da bude na nivou navedenog proseka. Ali mnogi proizvođači su daleko od toga jer prodaja električnih automobila u njihovom portfelju (koji ruše prosek emisija CO2) stagnira. Šta će se dogoditi ako ne postignu ciljeve? Slede visoke kazne. Ako se limit prekorači, svaki višak grama naplaćuje se 95 evra, za svaki automobil registrovan tokom godine. Potencijalne kazne su u stotinama miliona evra.

Prema analitičarima UBS-a, potencijalni iznos kazni koje će platiti proizvođači automobila mogao bi da dostigne 7,5 milijardi evra na godišnjem nivou, uzimajući u obzir najnovije trendove prodaje.

Izvor: Revijahak.hr

Foto: Arhiva Autoblog.rs / BMW



čitanja : 420



Komentari