
Udeo električnih automobila na tržištu novih automobila je u stalnom rastu, ali daleko od ranijih projekcija i želja proizvođača.
U Porscheu su tako priznali da će tranzicija na električne pogone na tržištu trajati puno duže u odnosu na dosadašnja predviđanja. Porsche je još donedavno govorio da će do 2030. godine udeo električnih vozila u njihovoj prodaji biti 80 posto.
I celokupnu poslovnu politiku je prilagodio tim planovima, pa je tako pre nekoliko nedelja objavljeno da se najjeftiniji modeli 718 Boxster i Cayman povlače iz proizvodnje. Njih bi vrlo brzo, verovatno do kraja ove godine, trebalo da zameni nova generacija, isključivo samo s električnim pogonom.
"Naša proizvodna strategija je postavljena tako da bismo mogli isporučiti više od 80 posto naših vozila kao potpuno električna do 2030. godine - zavisno o potražnji kupaca i razvoju elektromobilnosti", navodi Porsche u izjavi.
U Porscheu su sada svesni da je kasno da se prilagode novonastalim uslovima, ističe Index.hr. Kompanija se bori s niskom prodajom električnih vozila ove godine, s potražnjom daleko ispod očekivanja u Kini, sporijom u Evropi i neravnomernom u SAD-u.
"Prelaz na električne automobile traje duže nego što smo mislili pre pet godina", rekao je Porsche u izjavi za Reuters, ponavljajući mišljenja drugih evropskih marki luksuznih automobila, uključujući Mercedes. Dakle, iako Porsche ima proizvode i proizvodne kapacitete za postizanje tih planiranih 80 posto, kaže da se neće forsirati za to i da će prepustiti kupcima da prednjače.
Prodaja Taycana je u padu, a sada bi na scenu trebalo da dođu električni Boxster i Cayman, dok je nosilac prodaje trebalo da postane novi električni Macan. Benzinski Macan je bio najprodavaniji Porscheov model, a uskoro će biti u potpunosti nedostupan.

Dakle, Evropa je ostala bez benzinskog Macana i 718, ostatak sveta ostaće bez njih do 2026. godine, a onda ostaje velika praznina. Jedino se priča oko 911 s lansiranjem hibrida pokazala kao puni pogodak, jer električnog 911 nećemo videti još bar pet godina. Takođe, benzinski Cayenne će ostati u ponudi bar do kraja decenije.
"Naša dvostruka strategija je važnija nego ikad", rekao je Porsche za Reuters, misleći na kontinuirani razvoj SUS motora i elektrifikovanih automobila. To budi nadu, ali ipak ostaje utisak da je Porsche ovakvo stanje na tržištu itekako iznenadilo.
To potvrđuju i nove procene za ovu godinu. Porsche je tako najavio manje prihode, pad prodaje od 6.8 posto i smanjenje operativne dobiti za čak 20.5%, sa 3.86 na 3.06 milijardi evra.
Izvor: Index.hr / Reuters
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Porsche
Rekordna prodaja Porschea u centralnoj i istočnoj Evropi
Prodaja Porschea u centralnoj i istočnoj Evropi je dostigla rekordni nivo u prvoj polovini 2024.
- Zahvaljujući našem timu, partnerima i trgovcima širom regiona, kupcima smo isporučili ukupno 4437 automobila, što predstavlja rast od 7% u poređenju s istim periodom prošle godine. Posebna zahvalnost ide našim rastućim strastvenim kupcima u regionu, napisali su iz Porschea na LinkedInu.
Predstavljanjem potpuno električnog Macana, nove Panamere, Taycana i novog 911, kompanija trenutno ima najjači portfelj Porscheovih proizvoda svih vremena.
- Iako svi modeli još nisu stigli u naš region, to nas stavlja u idealnu startnu poziciju za naredne godine. Spremni smo za sledeće uspehe, zaključuju iz Porschea.
Izvor: Seebiz.eu