Nissan testira tehnologiju hladne boje za sniženje temperature kabine i smanjenje potrošnje energije

Nissan je objavio da je testirao inovativnu automobilsku boju čiji cilj je pomoći u snižavanju temperature u kabini vozila leti i smanjiti potrošnju energije klima sistema.
Razvijena u saradnji s firmom Radi-Cool, specijalistom za rashladne proizvode, boja uključuje metamaterijalne, sintetičke kompozitne materijale sa strukturama koje pokazuju karakteristike koja se obično ne nalaze u prirodi. Projekat je deo Nissanove težnje za diferenciranim inovacijama koje jačaju putovanja i pomažu u stvaranju čistijeg i održivog društva.
U novembru 2023. Nissan je počeo 12-mesečno ispitivanje izvodivosti na Tokijskom međunarodnom vazdušnom terminalu u Hanedi. U saradnji s Japan Airport Terminal Co., Ltd., Radi-Cool Japan i vazdušnom službom All Nippon Airways (ANA), Nissanova hladna boja je naneta na servisno vozilo Nissan NV100 kojim upravljaju vazdušne službe All Nippon Airways (ANA).

Sa svojom velikom, otvorenom pistom, vazdušna luka Haneda je pružila savršeno okruženje za sprovođenje stvarne procene efekta boje u izloženom okruženju visoke temperature.
Iako je još u fazi testiranja, dosadašnji rezultati su bili impresivni. Parkirano jedno uz drugo pod suncem, vozilo tretirano Nissanovom hladnom bojom je pokazalo rezultate do 12°C u smanjenju spoljašnje površinske temperature i do 5°C hladniju unutrašnjost, u poređenju s vozilom s tradicionalnim automobilskim bojama.
Efikasnost hlađenja boje je posebno uočljiva kada je vozilo parkirano na suncu duže vreme. U hladniju kabinu nije samo prijatnije ući, već je potrebno i kraće vreme rada klima uređaja da bi se kabina ohladila na prijatnu temperaturu. To pomaže da se smanji opterećenje motora ili, u slučaju električnog vozila, trošenju baterije. U oba pogonska sklopa očekuje se poboljšanje efikasnosti, ali i udobnosti putnika.
Metamaterijal ugrađen u Nissanovu hladnu boju sadrži dve čestice mikrostrukture koje reaguju na svetlost. Jedna čestica reflektuje blisko infracrvene zrake na sunčevoj svetlosti koje bi obično uzrokovale vibracije na molekularnom nivou unutar smole tradicionalne boje za proizvodnju toplote.
Druga čestica omogućava pravi proboj. Stvara elektromagnetske talase koji se suprotstavljaju sunčevim zracima, preusmeravajući energiju od vozila u atmosferu. U kombinaciji, čestice u Nissanovoj hladnoj boji smanjuju prenos toplote na površine kao što su krov, poklopac motora, vrata i ploče.
Odgovorna osoba za razvoj je dr. Susumu Miura, viši menadžer i stručnjak u Laboratoriji za napredne materijale i obradu, Nissanov istraživački centar. Imao je vodeću ulogu u Nissanovom nagrađivanom akustičkom materijalu za smanjenje buke, a veliki deo svoje karijere u Nissanu je posvetio istraživanju načina kako automobile učiniti tišim, hladnijim i efikasnijim.
Miura vidi veliki potencijal, posebno za aplikacije na lakim privrednim vozilima kao što su kombiji, kamioni i kola hitne pomoći koja većinu dana provode vozeći se napolju.
Izvor: Tportal.hr / Nissan
Foto i video: Nissan