home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BMW fabrika

Evropska unija je 2022. godine finalizovala planove za efektivnu zabranu prodaje novih automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem od 2035. Međutim, ti planovi nisu bili konačni nakon što su Nemačka i druge članice EU sa velikom automobilskom industrijom 2023. godine izvršile pritisak na zakonodavce da olabave zakon i produže život SUS motorima korišćenjem sintetičkih goriva.

Sada se generalni direktor BMW-a Oliver Zipse oglasio novim upozorenjem. Čak i ako prodaja novih automobila na sintetička goriva bude dozvoljena sredinom naredne decenije, ishod bi mogao biti isti: de fakto zabrana automobila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. To bi imalo ogromne posledice širom sveta pošto su mnogi glavni igrači u automobilskoj industriji smešteni u Evropi, navodi Motor1.

"Trenutno postoje mnoge indicije da Komisija EU teži lažnom rešenju u kojem se zabrana motora sa unutrašnjim sagorevanjem ublažava jednostavno prividnim otvaranjem za e-goriva. Međutim, ako onda ne učini ništa da ubrza povećanje upotrebe takvog goriva i učini njihovu upotrebu izvodljivom, ovo bi bila namerna zabrana motora sa unutrašnjim sagorevanjem na zadnja vrata."

Za razliku od većine svojih konkurenata, BMW je oklevao da odredi krajnji datum za motore sa unutrašnjim sagorevanjem. Dok su rivali Mercedes i Audi nedavno ublažili svoje ciljeve u vezi sa električnim vozilima, proizvođač automobila sa sedištem u Minhenu insistira na tome da smrt SUS-a ne treba da bude prisilna.

Govoreći tokom polugodišnjeg izveštaja kompanije, Zipse je rekao: „I dalje verujemo da je kategorična zabrana tehnologije sagorevanja pogrešna."

Ova izjava dolazi od kompanije koja u stvari prodaje više električnih vozila nego ikada ranije. Tokom prvih šest meseci ove godine, potpuno električni automobili BMW grupe činili su 15,7 odsto svih isporuka. To je više u odnosu na udeo od 12,6 procenata EV ostvaren u istom periodu 2023. Isporuke BMW-a, Minija i Rolls-Roycea sa nultom emisijom štetnih gasova su skočile za 24,6 procenta na 190.614 jedinica u prvih šest meseci 2024.

Zipse veruje da regulatori ne bi trebalo da požuruju ukidanje motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Umesto toga, on tvrdi da bi EU trebalo da podstakne usvajanje goriva sa niskim sadržajem CO2 što je pre moguće. Šef BMW-a pominje da postoji preko 250 miliona automobila u 27 zemalja koje su deo EU.

„Najuticajniji doprinosi zaštiti klime su oni koje možemo da damo danas: drugim rečima, svaka tona CO2 koju možemo da uštedimo danas – a ne nekada u budućnosti – se računa. Ovo takođe podrazumeva promovisanje upotrebe goriva sa niskim sadržajem CO2 kao što su e-goriva, E25 ili HVO100 – što je brže i šire moguće."

E25 sadrži 25 procenata etanola i 75 procenata benzina. Što se tiče HVO100, to je hidrotretirano biljno ulje bez fosila proizvedeno iz potpuno obnovljivih izvora kao što je ulje za kuvanje. BMW-ov vodonični partner Toyota prodaje Land Cruiser i Hilux u zapadnoj Evropi sa dizel motorima koji su kompatibilni sa HVO100. Toyota tvrdi da ako se gorivo pravi od korišćenog jestivog ulja, emisija CO2 je do 90 odsto niža u poređenju sa običnim dizelom.

Koliko god BMW brani motore sa unutrašnjim sagorevanjem, predviđa se da će se uspon električnih vozila nastaviti u narednim godinama. I dalje veruje da će čisto električna vozila činiti najmanje polovinu godišnje prodaje do kraja decenije. Brendovi BMW grupe Mini i Rolls-Royce su se obavezali da će u to vreme biti potpuno električni, ostavljajući samo osnovni BMW brend sa SUS automobilima u svojoj liniji.

Pre nekoliko meseci, BMW je prodao svoj milioniti EV, nekih 11 godina nakon što je i3 hečbek pokrenuo trend električnih vozila u Bavarskoj.

Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs



čitanja : 619



Komentari