home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
VW fabrika

Nemačka automobilska industrija seče troškove, Volkswagen je nedavno pokrenuo program za deset milijardi evra manju potrošnju, što znači i otpuštanja. Pad osećaju i dobavljači autodelova jer nema dovoljno kupaca.

Kako shvatiti najavu šefova Volkswagena o usmerenosti na veliko sečenje troškova? "U načelu se radi o smanjenju visokih troškova koji proizlaze iz neiskorišćenosti proizvodnih kapaciteta u fabrikama. Ukidaju smene u fabrikama koje proizvode samo električne modele, poput Cvikau fabrike. I potreban im je novac za ulaganje u narednim godinama, kada prodaja neće samo rasti, već sledi zahtevniji period, posebno za marku Volkswagen.

ZF je najavio ukidanje 14.000 radnih mesta, ne samo u Nemačkoj, već i u drugim zemljama. "Jasno je i da je konkurencija sve veća, da u igru ulaze novi dobavljači, poput Nvidije koja proizvodi čipove, a kineski dobavljači uzimaju deo kolača bivšim poslovnim partnerima”, objasnio je stručanjak Stefan Bratzel.

Na pitanje da li nemački brendovi i dalje mogu da vrše pritisak na svoje dobavljače i smanjivanje troškove, Bratzel je odgovorio:

"Proizvođači moraju da paze da ne pređu granicu, jer su im svakako potrebni jaki dobavljači. Naravno, moraju da budu pristupačni i konkurentni. Neki su dugoročno fokusirani na održavanje svojih dobavljača na životu, što je svakako pravi put."

Stefan Bratzel vidi velike izazove za nemačku industriju u sledeće dve godine. U međuvremenu se kineski električni brendovi strmo penju, a na području softvera počeli su da se povezuju i Japanci.

Izvor: Seebiz.eu / RTV Slovenije

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen



čitanja : 451



Komentari