home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
MG4

Početkom jula, na snagu su stupile privremene carine na uvoz električnih automobila iz Kine. Mesec dana kasnije podaci pokazuju da su se te tarife već osetile u registracijama u Evropi.

Kada analiziramo podatke o registracijama novih automobila za određeni mesec ili za kumulativni period, obično ih upoređujemo s istim brojkama dobijenim prethodne godine iz istog perioda. Ali, zanimljivo je podatke analizirati s onima i iz prethodnog meseca.

Mislimo na broj registracija kineskih proizvođača u Evropi s njihovim sveprisutnijim električnim automobilima tokom prethodnog meseca. Carine koje u najgorem scenariju dostižu čak 37,6 posto, evidentno su imale direktan efekat na navedene registracije, što smo mogli videti po rezultatima iz prošlog meseca, piše Klix.ba.

Pad prodaje električnih automobila

Činjenica je da su kineski brendovi izgubili tlo u julu, s brojkama prodaje koje su čak 45 posto niže od onih zabeleženih u junu, prema podacima platforme Dataforce baziranim na registracijama iz 16 zemalja članica EU za koje se vode evidencije. Međutim, treba imati na umu jedan važan detalj. U iščekivanju stupanja carina na snagu, mnogi kineski brendovi su tokom juna forsirali svoju prodaju. U šestom mesecu je zato prodato 23.000 električnih automobila u Evropi, računajući naravno i tržište Velike Britanije.

Recimo da je u Nemačkoj broj registracija kineskih robnih marki pao s 13 na 8 posto, a u Francuskoj s 8 na 5 posto. U Britaniji je ipak zabeležen blagi rast, ali evropsko tržište u totalu beleži pad.

BYD ublažava pad kineskih marki

Uprkos ovim brojkama, postoje dve kineske marke koje se i dalje ističu iznad ostalih: MG i BYD. Dva velika igrača nastavljaju da poboljšavaju status, s tržišnim udelom od 8,5 posto u julu, u poređenju sa 7,4 posto iz prethodne godine. Međutim, rast je poslednjih meseci bio neujednačen.

BYD Dolphin

Kineski broj 1 proizvođač automobila, BYD, u punom je zamahu u Evropi, prodajući tri puta više nego godinu dana ranije u istom periodu, mada isključivo prodaje električne i hibridne automobile. Takođe, brojke su još ispod očekivanja. Naime, BYD je na evropskom tržištu za pola godine plasirao tek oko 17.000 automobila. Na drugoj strani, MG, koji je u vlasništvu kineskog diva SAIC, zabeležio je pad za 20 posto. Geelyjev Polestar pao je još više, za 42 posto.

Međutim, treba napomenuti da dok se BYD suočava s najnižim carinama od 17,4 posto, koje je nametnula Evropska komisija, MG se suočava s najvišom stopom od 37,6 posto. Međutim, MG još uvek najviše lovi kupce na račun modela sa SUS motorima.

Izvor: Klix.ba / Dataforce

Foto: Arhiva Autoblog.rs / BYD



čitanja : 2102



Komentari