home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Mercedes S Klase

Mercedes-Benz je najavio planove za smanjenje proizvodnje svog vodećeg modela S Klase u najsavremenijoj fabrici u Sindelfingenu u Nemačkoj. Po prvi put od otvaranja pogona, pre četiri godine, proizvodna linija radiće u jednoj smeni, što predstavlja značajno odstupanje od ranijeg rada u više smena.

Potpuno digitalizovano proizvodno postrojenje "Factory 56", koje je bilo demonstracija Mercedesovog proizvodnog umeća, odgovorno je za proizvodnju vrhunskih modela kompanije, uključujući S Klasu, potpuno električni EQS i vozila marki Maybach i AMG.

Odluka o smanjenju poslovanja dolazi kao odgovor na upornu slabost na tržištu luksuznih automobila, trend koji je sve očigledniji poslednjih meseci, navodi Klix.ba.

Prema rečima portparola Mercedesa, prelazak na rad u jednoj smeni je određen za poslednji kvartal ove godine. Ovaj potez će uticati na skoro 1.500 zaposlenih, od kojih će neki biti raspoređeni u druge proizvodne oblasti u fabrici u Sindelfingenu.

Uticaj slabe potražnje jasno se odražava u Mercedes-Benzovim podacima o prodaji u drugom kvartalu. Kombinovana prodaja četiri najbolja luksuzna modela kompanije – S Klasa, EQS, EQS SUV i GLS – iznosila je samo 33.400 jedinica između aprila i juna, što predstavlja značajan pad od 25 posto u poređenju sa 44.200 prodatih jedinica u istom periodu prošle godine.

Kao posledica toga, udeo ovih vozila vrhunskog segmenta u ukupnoj prodaji Mercedesa je pao sa 16 posto na 14 posto, što je doprinelo smanjenju profitne marže u automobilskom poslovanju kompanije sa 13,5 posto na 10,2 posto u drugom kvartalu.

S Klasa je, posebno, doživela pad prodaje na ključnim Mercedesovim tržištima tokom prve polovine godine. Prodaja S Klase je pala za 13 posto na 10.430 jedinica u Kini, za 19 posto na 5.026 jedinica u SAD i značajnih 27 posto na 4.249 jedinica u Evropi.

Situaciju dodatno ilustruju izveštaji dilera Mercedesa, pri čemu jedan u regiji Štutgart navodi da nisu prodali S Klasu od jeseni 2023. godine, dok se drugi mučio da se reši EQS demo vozila po znatno nižoj ceni.

Nemački div se suočava se s višestrukim izazovom, boreći se s kineskim ratom cena u automobilskom sektoru koji je u toku, posebno izražen kod "high-end" modela i visokim troškovima razvoja povezanim s novim tehnologijama i elektrifikacijom. Iako je malo verovatno da će smanjenje proizvodnje rezultirati gubitkom radnih mesta za stalno zaposlene u Sindelfingenu, koji se mogu premestiti u druge proizvodne prostore kao što je Hala 46 gde se E Klasa i GLC i dalje proizvode u tri smene, radnici s ugovorom na određeno vreme mogu se suočiti s otpuštanjem.

Vremenski okvir za povratak na rad u dve smene u Factory 56 ostaje neizvestan. Tipično, oživljavanje prodaje S Klase se poklapa s redizajnom modela i uvođenjem novih tehnologija, sa sledećim osveženjem planiranim za 2025. godinu. Međutim, širi trendovi u industriji, uključujući Audijevo razmatranje zatvaranja svoje fabrike u Briselu zbog spore prodaje modela Q8 E-tron, sugerišu da se tržište luksuznih električnih vozila suočava sa široko rasprostranjenim izazovima.

Izvor: Klix.ba / Automobilwoche.de

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Mercedes



čitanja : 539



Komentari