home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Ford F-150 Lightning

Rastuća potražnja za hibridima i povećan pritisak na cene u segmentu električnih vozila doveli su do toga da Ford promeni svoje planove elektrifikacije.

Ovaj američki proizvođač automobila je objavio da je otkazao električni SUV sa tri reda sedišta koji je prvobitno bio obećan za lansiranje 2025. sa dometom od oko 560 km. Rečeno je da je već uložio 400 miliona dolara u projekat i da bi konačni trošak njegovog izmenjenog plana proizvoda mogao da dostigne do 1,5 milijardi dolara.

Proizvođač automobila je takođe rekao da smanjuje svoja ulaganja u električna vozila sa trenutnih 40% godišnjih kapitalnih troškova na 30%.

Umesto električnog SUV-a sa tri reda sedišta, Ford će se fokusirati na novu porodicu SUV-ova sa tri reda sedišta i hibridnom tehnologijom. Proizvođač automobila je takođe nagovestio hibridnu opciju za svoju sledeću generaciju F-Series Super Duty pikapa, za koji proizvođač automobila kaže da će ponuditi niz opcija za pogon.

Ford je i dalje posvećen električnim vozilima i najavio je novu jeftinu EV platformu koja će podržati više vozila, uključujući putnički i komercijalni segment. Prvo vozilo na platformi biće kamionet srednje veličine koji treba da se pojavi 2027.

Takođe, 2027. će se pojaviti Fordov naslednik F-150 Lightninga. Pod kodnim imenom Project T3, novi električni kamionet pune veličine je prvobitno bio planiran za lansiranje 2025. godine, ali je Ford sada rekao da će odlaganje njegovog lansiranja omogućiti da iskoristi prednosti jeftinijih opcija baterija, a da će tržištu pružiti više vremena za prilagođavanje električnim vozilima. Proizvodnja će se odvijati u Tenesiju, gde su pripreme već u toku.

Takođe je planiran električni dostavni kombi koji treba da se pojavi 2026. godine i planira se proizvodnja u Ohaju.

Ford je rekao da takođe preduzima mere za smanjenje troškova baterija. Jedna mera je proizvodnja jeftinijih baterija tipa litijum gvožđe fosfat u SAD, što znači da će se kvalifikovati za beneficije Zakona o smanjenju inflacije. Drugi je premeštanje proizvodnje baterija za Mustang Mach-E iz Poljske u SAD, što bi trebalo da učini da se baterije takođe kvalifikuju za poreske kredite iz Zakona o smanjenju inflacije.

Ažuriranje planova za elektrifikaciju biće objavljeno u prvoj polovini 2025. godine, navode iz Forda.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 264



Komentari