
Prodaja električnih automobila u Nemačkoj posrće pre svega zato što su skupi, i uopšte - uz neke izuzetke - puno skuplji od svojih benzinskih rođaka, rekao je stručnjak za automobilsku industriju Ferdinand Dudenhöfer u novoj studiji tržišta.
Uz to, trgovci nude niži rabat za ionako skupe e-automobile nego za benzince, pa su razlozi promene udela očigledni.
Dudenheffer je za istraživanje uporedio cene, s popustima, 20 najprodavanijih modela električnih automobila i njihovih benzinskih modela. U obzir je uzeo cene, odnosno popuste koje prodavci novih vozila oglašavaju na internetu.
Prosečna cena e-automobila je 45.040 evra, a popust je 12,9 posto, tako da su kupci nove električne automobile u proseku platili 39.236 evra.
Uporedni benzinski modeli koštaju u proseku 38.228 evra, pre popusta od 15 posto. S rabatom prosek pada na 32.355 evra, dakle gotovo 7000 manje od električne braće.
Zanimljivo je da nemački premium proizvođači automobila, posebno BMW, drže malu razliku u ceni između električnih i benzinskih modela, istakao je Dudenheffer.
Prodavci povoljnijih automobila, primera radi Opela, rezonuju drugačije.
Tako je električna Corsa bila 13.633 evra, odnosno 79 posto skuplja od benzinske. Drugi Opelov model, Mokka, u e-varijanti bio je skuplji za 9411 evra ili 35 posto. Slično je i u ponudi Peugeota, Nissana i kineskih proizvođača.
S takvim cenama "električni automobili ostaju preskupi za prosečnog potrošača".
Tako su Opel i Peugeot u prvih sedam meseci 2024. prodali samo jedan električni automobil na svakih 19 benzinskih automobila u Nemačkoj. Udeo e-automobila u prodaji od početka godine do kraja jula je iznosio 12,2 posto.
Zanimljivo je da BMW e-automobili imaju udeo od 16,7 posto u prodaji, a slično je i s Mercedesom.
Dudenheffer to pripisuje relativno maloj cenovnoj razlici između električnih i benzinskih modela. Primera radi, BMW X1 je na električni pogon skuplji samo 2260 evra ili šest posto.
Inače, prodaja e-automobila je pala od početka godine s istekom državnih subvencija građanima i firmama pri kupovini ovih vozila.
Autor: SEEbiz / DPA
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Opel