home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Mercedes EQE

Južnokorejske vlasti su nakon havarije Mercedesa EQE odlučile da povuku teške poteze.

U Seulu pripremaju novi zakon koji će zabranjivati korišćenje podzemnih garaža za sva električna vozila čije su baterije napunjene na više od 90 posto kapaciteta. Takođe, nastojaće da uvedu ograničenje punjenja na brzim javnim punjačima na 80 posto kapaciteta.

Povod za ovakve poteze je događaj koji se desio ranije ovog meseca kada je došlo do samozapaljenja Mercedesa EQE, koji je bio parkiran u podzemnoj garaži. Epilog je bio oštećenje 880 vozila, a 1600 domaćinstava je ostalo bez električne energije i vode na čak nedelju dana, navodi Index.hr. 

Korejski JoongAng Daily izveštava da će zakon stupiti na snagu do kraja septembra.

Mnogi stručnjaci za električna vozila u zemlji se protive pravilima. Prema profesoru Yoon Won-subu, koji vodi centar za istraživanje baterija koji vode Univerzitet Sungkyunkwan i Samsung SDI, nema dokaza da potpuno napunjene baterije predstavljaju veći rizik od zapaljenja.

"Preterano punjenje nije presudni faktor kod požara", rekao je. "Električni automobili su od samog početka projektovani tako da nikada ne dostignu punu napunjenost, čak i ako na nadzornoj ploči piše da su na 100 posto. Nedokazan je argument da baterije nose veći rizik od požara kada su potpuno napunjene. Čini se pomalo poput 'lova na veštice' koji blokira ulazak u podzemne parkinge vlasnicima električnih vozila čiji automobili su napunjeni 90 posto. Važno je osmisliti odgovarajuće protivmere nakon temeljite rasprave među stručnjacima."

Od 139 požara na električnim vozilima prijavljenih u Južnoj Koreji u poslednje tri godine, samo 26 se dogodilo dok se automobil punio. Za poređenje, 68 požara je izbilo dok je vozilo bilo u vožnji, dok se još 36 dogodilo kad je EV bio parkiran.

Izvor: Index.hr

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Mercedes



čitanja : 1600



Komentari