home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BMW fabrika

Globalna automobilska industrija slabi, a nemački proizvođači automobila beleže nastavak pada zarade tokom prve polovine godine, prema studiji revizorske i konsultantske firme EY.

Nemački automobilski divovi Volkswagen, BMW i Mercedes-Benz su zajedno zaradili 25,9 milijardi evra operativne dobiti (EBIT) od januara do juna, što predstavlja pad od 18 posto u poređenju s istim periodom prošle godine.

EY je za analizu procenio finansijske brojke 16 najvećih svetskih proizvođača automobila.

Iako je prodaja svih grupa porasla za 3,7% u prvoj polovini godine, zarada pre kamata i poreza (EBIT) bila je 7,8% niža nego prethodne godine na 80,4 milijarde evra.

S druge strane, posebno su uspešni bili proizvođači automobila iz Japana, s povećanjem dobiti od oko 37,1% i rastom prodaje od 14,2%. To je bilo zbog stalne deprecijacije jena, što japanske proizvode čini jeftinijima u inostranstvu.

Constantin Gall, posmatrač tržišta u EY-u, rekao je da je rast dobiti japanskih proizvođača zbog uticaja kursa prikrio izazovniju situaciju s dobiti u automobilskoj industriji.

Gall je predvideo da će se proizvođači suočiti sa sve većim pritiskom na profit zbog velikih ulaganja u elektromobilnost, problema s isporukom komponenti, problematičnih promena modela i kampanjama sniženja, što će rezultirati široko rasprostranjenim merama smanjenja troškova.

Usred ograničenog uticaja na regulatorske uslove, Gall je naglasio važnost optimizacije internih struktura, smanjenja troškova i strateškog ulaganja u područja koja ističu bit marke i vrednost ponude proizvođača.

U prvoj polovini godine profitabilnost proizvođača je bila pod pritiskom. Prosečna EBIT marža, koja predstavlja operativnu dobit kao procenat prihoda, smanjila se za jedan procentni bod na 8,0%.

Južnokorejski proizvođač automobila Kia se pojavio kao najprofitabilniji proizvođač automobila, s maržom od 13,1%. Slede Mercedes (10,9%) i BMW (10,8%), kojima su marže pale u odnosu na prethodnu godinu.

Američki proizvođač električnih automobila Tesla je takođe doživeo značajan pad svoje marže, koja je pala s 10,5% na 5,9%.

Autor: SEEbiz / DPA

Foto: Arhiva Autoblog.rs / BMW



čitanja : 377



Komentari