home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Hyundai Santa Fe

Hyundai Motor Group, vodeći proizvođač automobila u Južnoj Koreji, pokrenuo je razvoj nove generacije pogonskog sklopa poznatog kao proširivač dometa (range extender). Ovaj potez dolazi kada se industrija bori sa usporavanjem prodaje električnih vozila (EV), što se često naziva „EV ponor“. Kompanija ima za cilj da primeni ovu tehnologiju na svoju liniju pikap kamiona i sportskih terenskih vozila (SUV) kako bi premostila jaz dok potpuno usvajanje EV ne postane raširenije.

Novi pogonski sklop, poznat kao sistem električnog vozila proširenog dometa (EREV – Extended-Range Electric Vehicle), uključuje pomoćnu jedinicu za napajanje zasnovanu na gorivu koja puni bateriju vozila tokom vožnje, značajno proširujući njegov domet. Za razliku od tradicionalnih hibrida, koji se oslanjaju i na motor sa unutrašnjim sagorevanjem (ICE) i na bateriju za pogon točkova, EREV koriste ICE isključivo za proizvodnju električne energije za bateriju, omogućavajući vozilu da putuje i do 1.000 kilometara bez potrebe za zaustavljanjem punjenja.

Hyundai-jeva odluka da se fokusira na EREV odražava njen strateški odgovor na prepreke koje ometaju brzo usvajanje EV. Ove prepreke uključuju relativno kratak domet vožnje i nedostatak sveobuhvatne infrastrukture za punjenje, posebno na tržištima poput Sjedinjenih Država. Štaviše, sve veća zabrinutost za bezbednost električnih vozila, posebno rizik od požara, dovela je do toga da Hyundai da prioritet razvoju EREV-a kao privremenog rešenja pre potpunog prelaska na čisto električna vozila.

Hyundai-jev pomak ka EREV i hibridima naglašava širu zabrinutost u automobilskoj industriji u vezi sa sporijim rastom usvajanja električnih vozila od očekivanog. Uprkos značajnom napretku u tehnologiji baterija i globalnom guranju ka održivosti, očekivani brzi prelazak na električna vozila naišao je na nekoliko prepreka.

Jedan od primarnih izazova je nedostatak dovoljne infrastrukture za punjenje, koja i dalje predstavlja glavnu prepreku za potencijalne kupce električnih vozila. Dok su gradska područja u razvijenim zemljama sve bolje opskrbljena stanicama za punjenje, ruralna područja i zemlje u razvoju daleko zaostaju. Ovaj disparitet u razvoju infrastrukture stvorio je neujednačen pejzaž koji usporava globalno prihvatanje električnih vozila.

Štaviše, visoka cena električnih vozila u poređenju sa tradicionalnim ICE vozilima ostaje značajna prepreka. Iako su cene postepeno opadale, još uvek su nedostižne za mnoge potrošače. Situacija je otežana zabrinutošću oko trajanja baterije i troškova zamene, što može biti preskupo.

Hyundai-jeva strategija da proizvodi i EV i hibride u svom novom pogonu Metaplant America u Džordžiji naglašava njegovu posvećenost uravnoteženom pristupu. Očekuje se da će ovaj objekat igrati ključnu ulogu u Hyundaijevim planovima za proširenje u SAD, posebno kada se priprema da se takmiči sa etabliranim igračima kao što su Ford, Chevrolet i Ram, kao i novim učesnicima kao što je Teslin Cybertruck.

Prema "Hyundai Way" planu, proizvođač automobila želi da poveća ukupnu prodaju sa 4,21 miliona jedinica u 2023. na čak 5,55 miliona jedinica do 2030. godine. Ovaj broj uključuje ciljanu prodaju od 2 miliona EV, uz pomoć lansiranja 21 potpuno električnog modela do kraja decenije, u rasponu od pristupačne ponude do luksuznih i modela visokih performansi.

Cilj je da se proizvede 690.000 hibrida u Severnoj Americi do 2030. godine, pored onih za druga tržišta poput Koreje i Evrope. Hyundai predviđa da će njegova globalna prodaja hibrida dostići 1,33 miliona jedinica do 2028. godine, što je povećanje od preko 40 odsto u poređenju sa prethodnim planom.

Izvor: PCpress.rs / Autotech.news

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Hyundai



čitanja : 310



Komentari