
Xpeng traži mesto za fabriku u Evropi, što ga čini najnovijim kineskim proizvođačem električnih vozila koji želi da ublaži uticaj uvoznih carina izgradnjom fabrike.
Ovah kineski partner Volkswagen Grupe je u početnim fazama izbora lokacije u Evropskoj uniji kao deo svog budućeg plana za lokalizaciju proizvodnje, rekao je izvršni direktor He Xiaopeng u intervjuu za Bloomberg. Kompanija planira da gradi u nekom od područja s relativno niskim rizicima rada, piše Revija HAK.
Uspostavljanjem proizvodnog pogona u Evropi Xpeng bi se pridružio kineskim proizvođačima električnih vozila poput BYD-a, Cheryja i Geelyja, koji planiraju izgradnju fabrika da bi proizvodili bez carina, koje je nametnula EU za vozila koja dolaze iz Kine (idu sve do 36 posto).
Na domaćem tržištu Xpeng nije u idealnoj poziciji, jer prodaja stagnira, cene vozila padaju zbog rata cenama… Od početka januara cene deonica firme su se prepolovile. Proizvođač automobila je isporučio oko 50.000 vozila u prvoj polovini, oko petine BYD-ove mesečne prodaje.
Trenutno, svetla tačka za Xpeng je partnerstvo s VW-om. Nemački div je kupio manjinski paket deonica Xpenga. Stotine zaposlenih nemačkog proizvođača automobila sada rade u njegovom sedištu u Guangžouu. Menadžeri na nivou potpredsednika s obe strane se sastaju najmanje jednom nedeljno. Uz pomoć VW-a, Xpengova bruto marža u drugom kvartalu se popela na 14 posto s negativnih 3,9 posto pre godinu dana.
Izvor: Revijahak.hr / Bloomberg
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Xpeng