home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BMW Debrecin

Fabrika BMW Grupe u Debrecinu poprima svoj oblik: najsavremenija lakirnica je prva tehnologija koja će biti puštena u rad na novoj proizvodnoj lokaciji u Mađarskoj. Korišćenjem raznih novih procesa i sistema, kao što su power-to-heat, Heat Grid i eRTO, pogon u Debrecinu će postati prva lakirnica u globalnoj proizvodnoj mreži BMW Grupe koja će u potpunosti raditi bez fosilnih goriva.

Nova lokacija u Debrecinu, gde će predserijska proizvodnja modela Neue Klasse krenuti krajem godine, daje nacrt za sve buduće fabrike bazirane na principima BMW iFACTORY.

Nova lakirnica u Debrecinu je dizajnirana za lakiranje 30 karoserija vozila na sat u potpuno automatizovanom procesu lakiranja. Taj kapacitet se može značajno povećati kasnije. Instalacija će biti omogućena pomoću karoserija BMW iX1. Vrhunski sistem je razvijen i planiran korišćenjem postojeće stručnosti unutar proizvodne mreže. S površinom od 33.000 kvadratnih metara, trospratna zgrada lakirnice pruža dovoljno radnog prostora za modernu proizvodnju.

Power-to-heat značajno smanjuje ugljenični otisak

Načelo 'snage za grejanje' (Power-to-heat) važno je za rad lakirnice u Debrecinu bez fosilnih goriva poput prirodnog gasa. Sve peći i ostali procesi radiće isključivo na struju, a ne na prirodni gas, kao što je to bio slučaj u prošlosti. Ovo načelo značajno smanjuje ugljenični otisak lakirnice, čak i ako se potrošnja energije poveća, zbog rada bez prirodnog gasa. U Debrecinu spoljašnju energiju potrebnu za proizvodnju bavarski proizvođač dobija isključivo iz obnovljivih izvora energije.

BMW Debrecin

Heat Grid postiže još deset posto uštede energije

Projekat energetske efikasnosti toplotne mreže je uspešno sproveden tokom faze planiranja nove lakirnice. Inovativni koncept kombinuje nekoliko mera za efikasnu upotrebu energije, omogućavajući dodatne uštede energije do deset posto. Centralni deo projekta je veliki viševalentni akumulacijski kotao koji konsoliduje otpadnu toplotu iz dovoda komprimovanog vazduha, sušara i rashladnih sistema. Ta otpadna toplota se zatim koristi za predgrejavanje kruga vode.

Još jedna od jedinstvenih karakteristika Debrecina je da celi sistem radi na temperaturi dovoda vode od samo 65 stepeni, u poređenju s 90-120°C u prethodnim instalacijama. Vruća voda se koristi za snabdevanje ventilacionih sistema hale lakirnice, održavajući stabilne uslove u kabinama za prskanje pri procesnoj temperaturi od 22°C i vlažnosti od 60-65 posto.

BMW Debrecin

Prečišćavanje izduvnih gasova u inovativnom eRTO procesu

Debrecin će se oslanjati na inovativni eRTO proces za prečišćavanje izduvnih gasova. eRTO je skraćenica za električnu regenerativnu toplotnu oksidaciju (electric regenerative thermal oxidation), proces koji prečišćava izduvni gas iz lakirnice na temperaturama od 800-1000°C i, za razliku od prošlosti, radi isključivo na električnu energiju.

Potpuno automatizovana suva separacija

Kao i mnoge druge lokacije BMW Grupe, nova lakirnica u Debrecinu koristi modernu, ekološki prihvatljivu tehnologiju suve separacije. Eventualni višak boje koji se ne zalepi za karoseriju u kabini za prskanje se filtrira i meša s prahom kreča. Ovo značajno smanjuje potrošnju vode i omogućava rad kabine za prskanje sa do 90 posto recirkulisanog vazduha. To znači da samo deset posto vazduha treba kontrolisati temperaturu i ovlažiti, umesto 100 posto, što rezultira značajnom uštedom energije. Iskorišćeni kameni prah se takođe može vratiti u petlju materijala i ponovo upotrebiti, na primer, u industriji cementa, umesto da se mora odlagati kao kontaminirana otpadna voda, kao što je bio slučaj u prethodnoj metodi mokrog čišćenja.

Sveobuhvatna digitalizacija

Uz inovativne tehnologije, kao što su Heat Grid i eRTO, sveobuhvatna digitalizacija takođe doprinosi visokom nivou efikasnosti nove lakirnice u Debrecinu. Na primer, potpuno automatizovani AGV (Automatizovano vođena vozila ili Automated Guided Vehicles) bez vozača prevoze karoserije automobila do svojih pogona. Uz to, koristi se automatizovana inspekcija površine (AOI - Automated Surface Inspection), koja koristi veštačku inteligenciju za otkrivanje nepravilnosti nakon lakiranja i identifikovanje svih područja koja zahtevaju naknadnu obradu. Planiranje lakirnice je realizovano virtuelno. To je omogućilo da se strukturno planiranje testira gotovo pre početka stvarne izgradnje. Preliminarni treninzi zaposlenih su održani i virturlno.

Izvor: Tportal.hr / BMW



čitanja : 255



Komentari