
Vodeći kineski proizvođač elektrifikovanih automobila BYD pojačava napore da se proširi izvan Kine uprkos rastućim carinama na kineska električna vozila na Zapadu.
Istovremeno beleži izuzetne poslovne rezultate. U prvoj polovini godine je uspeo da poveća dobit za četvrtinu, a prihode za 16 posto.
BYD, sa sedištem u Šenženu i uvršten na berzu u Hong Kongu, najvažniji je proizvođač električnih vozila u Kini, prenosi francuska agencija AFP.
U prvom polugodištu ove godine je ostvario 1,91 milijardu dolara čiste dobiti, što je 24,4 posto više nego u istom periodu 2023. Prodaja na godišnjem nivou je porasla za 15,8 posto na 42,3 milijarde dolara.
Rast je posledica kontinuirane snažne potražnje za njegovim električnim automobilima u zemlji i inostranstvu.
Kineske vlasti planiraju da će do 2035. godine prodaja automobila u zemlji uglavnom biti ograničena na električna i hibridna vozila. U julu je udeo prodaje ovih vozila u Kini već bio više od polovine.
U Kini je prodaja električnih vozila pokrenuta u prošlosti uz subvencije koje su istekle krajem 2022. godine.
EU tvrdi da kineske državne subvencije stavljaju kineske automobilske firme u nepravednu prednost, narušavaju konkurenciju i štete konkurentnosti evropskih proizvođača. Brisel je zato letos uveo privremene dodatne carine na kineska električna vozila. Prema revidiranom avgustovskom predlogu one će iznositi 36,3 posto, a u oktobru će, ako ne bude dogovora s Pekingom, postati stalne.
U međuvremenu, u maju je SAD najavio povećanje carina na kineska električna vozila na 100 posto, a iste visoke carine najavljene su u ponedeljak i u Kanadi, gde je Kina optužena da "ne igra po istim pravilima" u područjima kao što su standardi zaštiti okoline i rada u drugim zemljama”.
Uprkos tome, BYD pojačava napore u širenju u inostranstvu i planira otvaranje fabrika u Mađarskoj i Turskoj.
Izvor: Seebiz.eu / AFP
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BYD