home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Ford Explorer EV

Iako je Fordov izvršni direktor nedavno izjavio da je budućnost e-mobilnosti u stvaranju manjih, cenovno prihvatljivijih e-automobila, mnogi stručnjaci se nisu upecali na njegovu udicu tvrdeći da su automobilskim kompanijama potrebne više cene proizvoda da bi ostvarile profit.

Većini proizvođača su "usta puna" priča o dostupnim EV modelima za mase po 20, 25 hiljada evra a sada su to u stanju samo Kinezi koji se na Zapadu zbog toga suočavaju s visokim carinama, piše Jutarnji.hr.

Portal Insideevs se raspisao o ovoj gorućoj temi, gde je jedan njihov novinar išao tako daleko da je rekao: ‘Postoji fundamentalna istina koju morate razumeti o automobilskim firmama. One ne postoje da bi proizvodile automobile. One postoje da zarađuju novac.

Ta razlika je prema analitičaru Kevinu Tynanu, razlog zašto oni u stvari nisu zainteresovani za proizvodnju pristupačnih električnih vozila.‘ Zanimljiv stav oko kojeg bi svakako svi mi trebalo da se duboko zamislimo.

Dalje, novinar ovog sajta navodi da je Tynan direktor istraživanja u investicijskoj banci usmerenoj na trgovce automobilima, s decenijama iskustva kao analitičar. Ono što on misli, kaže autor članka, nije da proizvođači e-automobila nemaju interesa za pristupačne proizvode.

Radi se o tome da njihov interes počinje i završava osvajanjem kupaca koji će na kraju kupovati skuplje proizvode s višom maržom. Jedna od najprljavijih tajni automobilske industrije, navodi se u članku, jeste da u velikom obimu ne košta puno više napraviti veće i skuplje e-vozilo od manjeg i povoljnijeg.

Ali oni vam jasno mogu naplatiti puno više za vozilo veće klase, nego za ona vozila gradske ili mini gradske klase. Možda ste i sami primetili kako se mnogi proizvođači odlučuju, ili su to već odavno učinili, za ukidanje proizvodnje manjih modela.

Ne treba vam dugo, pretpostavljamo, da saberere 2 i 2. To je jedan od razloga zašto vam danas svi guraju pod nos veća vozila poput crossovera ili mnoštva SUV-a modela.

Na kraju krajeva, kupci će, kako to obično biva u kapitalizmu, formirati tržište. Ako ćemo i dalje želeti da kupujemo skupa, snažna e-vozila s previše opreme, to će nam i auto proizvođači i servirati.

Izvor: Jutarnji.hr / Insideevs

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Ford



čitanja : 441



Komentari