
Nissan će proizvoditi svoj model GT-R u Japanu do 2025. godine nakon obustave prodaje u Evropi, ali on bi "živeo" mnogo duže da se pitaju šefovi kompanije.
"Još uvek je u prodaji, prodaje se već 17 godina i voleli bismo da ga proizvodimo još 17 godina, ali zakoni nam zadaju probleme", izjavio je Nissanov šef za proizvode Pierre Loing govoreći o modelu GT-R koji je prisutan na tržištu kao R35 generacija.
Nakon što Godzilla napokon ode u istoriju, postavlja se pitanje da li će nešto drugo popuniti prazninu.
"Naravno, voleo bih da imamo nešto što će popuniti prazninu, ali ukoliko pogledate istoriju modela GT-R, možete da uočite da smo i ranije imali ove praznine. Pokazali smo GT-R koncept 2001. godine, zatim smo 2002. okončali proizvodnju modela R34 Skyline GT-R, a R35 nije stigao do 2007. godine. Period između Kenmeri Skylinea GT-R od 1975. godine do 1989. godine i početka generacije R32 bio je još duži. GT-R je dovoljno snažan da živi s ovim prekidima u proizvodnji. Prekidi su nam potrebni jer ulazimo u elektrifikovani svet. Mnogo se raspravlja o tome šta je GT-R u eri elektrifikacije. Još uvek nemamo sve odgovore, usred smo tih debata", rekao je Loing za Top Gear.

Preciznije, raspravlja se o tome da li će GT-R imati hibridni ili potpuno električni pogon, kao i ulozi koju će imati. Postavljaju se pitanje da li će to biti potpuni napad na performanse ili će poslužiti kao vodilja ostalim budućim modelima dok Nissan u Evropi ide ka potpuno električnoj budućnosti.

"Svaki korak je napredak u pogledu onoga što trenutno možemo učiniti s litijum-jonskim baterijama. Blizu smo da napravimo prototip solid-state baterije do proleća 2025. godine. Prototip automobila ćemo imati dve godine kasnije, koji će koristiti prave baterije. Eventualno, do 2028. godine želimo imati automobil za prodaju, verovatno u malim količinama i za početak u Japanu. Trenutno sve ide prema planu. Mislim da će to uspeti i da solid-state tehnologija rešava mnoge probleme s baterijama za električna vozila poput gustine, toplote i slično. Vozila s baterijama kapaciteta 150 ili 200 kWh su besmislena zbog težine, troškova, velikih felni, guma i kočnica koje su im potrebne. Solid-state nam pomaže da prekinemo taj krug", završio je Loing.
Izvor: Klix.ba / Topgear.com
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Nissan