home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Maserati je u minusu

15 Okt 2024 - 20:06 Vesti Link
Maserati MC20

Prošlog meseca, izvršni direktor kompanije Stellantis je rekao da Maseratijevi problemi potiču od lošeg marketinga, zbog čega je prodaja opala za više od 50% u prvoj polovini 2024.

Karlos Tavares je o tome više rekao na salonu automobila u Parizu. Kako navodi Motor1, direktor je priznao da je Maserati "u minusu", što znači da troši više novca nego što zarađuje.

Problemi koje Maserati ima očigledno nisu vezani za automobile: "Nemamo problema sa proizvodima." Umesto toga, poteškoće koje je imao su proizašle iz toga što nije „jasno pozicioniran“.

Tavares, koji će se povući sa kormila Stellantisa početkom 2026. godine, rekao je za Autocar šta je Maserati: „To je brend koji se ne odnosi samo na sportske automobile; radi se o gran turizmu, o kvalitetu života, 'la dolče vita' i tehnologiji“.

Šezdesetšestogodišnji izvršni direktor je priznao da prethodni menadžerski tim u Maseratiju nije uspeo da prenese tu poruku. Davide Graso više nije izvršni direktor, jer ga je zamenio Santo Ficili, koji je takođe novi šef Alfa Romea nakon što je nasledio Žan-Filipa Imparata. Ficilijev zadatak je da "promeni način razmišljanja i ideje" u Maseratiju, kaže Tavares.

Novoimenovani šef u Maseratiju i Alfa Romeu je rekao da se dve kompanije neće spojiti jer je jedna „luksuz“, a druga „premium“. Međutim, oni bi mogli da sarađuju ako se ukaže prilika. Ni Alfa Romeo nema sjajnu godinu jer je prodaja u Sjedinjenim Državama pala za 10% do kraja septembra uprkos lansiranju Tonale crossovera.

Iako Maserati i Alfa Romeo prolaze kroz težak period, Stellantis je obećao da će za sada zadržati svih 14 brendova. Drži se svog prvobitnog plana najavljenog 2021. da ulaže u sve brendove narednih 10 godina, tako da Maserati i Alfa Romeo imaju najmanje do kraja decenije da se oporave.

Međutim, Stellantisova bivša finansijska direktorka Natalo Najt je pre samo nekoliko meseci rekla da bi „mogla postojati neka tačka u budućnosti da vidimo šta je najbolji dom za [Maserati]“. Ubrzo nakon njene izjave, Stellantis je izdao saopštenje za javnost kako bi razjasnio da Maserati nije na prodaju. Prošle nedelje, automobilski konglomerat je objavio da Natali Najt napušta kompaniju nakon samo 18 meseci kao finansijski direktor.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 284



Komentari