home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Suzuki EV

Iako je pre samo nekoliko dana Suzuki predstavio električni model eVitaru, japanski proizvođač je osetno prikočio s daljnjim razvojem. Pomenuta eVitara je plod saradnje s Toyotom, čime su optimizovani troškovi i omogućeno je deljenje većeg broja komponenti. Takođe, model će se proizvoditi u Indiji. I tu nastupa pauza.

Međutim, od prošlogodišnje najave o ulaganju u razvoj električnih modela do 2030. godine neće biti puno. Predsednik kompanije Toshihiro Suzuki je jasno dao do znanja da staje i razvoj električnih noviteta najavljenih prošle godine. Povod ovakvoj odluci je smanjena potražnja, kao i sve veća kineska konkurencija, navodi Index.hr.

"U ovom trenutku smo u vrlo teškoj situaciji jer prodaja baterijskih vozila usporava, a s druge strane, pristupačna i jeftina električna vozila iz Kine dolaze na tržište, tako da je vrlo teško vreme za uvođenje električnih vozila", rekao je za Autocar. "Gledajući trenutnu situaciju, vladini podsticaji nestaju i s kineskim električnim vozilima, koja imaju vrlo jaku konkurentnost, morate pažljivo razmisliti o tome koju vrstu vozila treba predstaviti tržištu i u koje vreme."

Podsetimo, Suzuki je prošle godine najavio električne modele za koje se ispostavilo da je trebalo da budu električne verzije Jimnyja, Ignisa i S-Crossa. Kad je Jimny u pitanju, dodatna masa elektropogona bi uništila glavne prednosti malog terenca, pa se od te ideje odmah i odustalo. Za sada šanse jedino ima električni model manji od eVitare.

Ipak, Suzukiju se ne žuri. Za to je kriva struktura prodaje, prema kojoj ostvaruje pola prodaje u Indiji, gde će još godinama dominirati motori sa unutrašnjim sagorevanjem.

Izvor: Index.hr / Autocar.co.uk

Foto: Arhiva / Suzuki



čitanja : 210



Komentari