
Iako je pre samo nekoliko dana Suzuki predstavio električni model eVitaru, japanski proizvođač je osetno prikočio s daljnjim razvojem. Pomenuta eVitara je plod saradnje s Toyotom, čime su optimizovani troškovi i omogućeno je deljenje većeg broja komponenti. Takođe, model će se proizvoditi u Indiji. I tu nastupa pauza.
Međutim, od prošlogodišnje najave o ulaganju u razvoj električnih modela do 2030. godine neće biti puno. Predsednik kompanije Toshihiro Suzuki je jasno dao do znanja da staje i razvoj električnih noviteta najavljenih prošle godine. Povod ovakvoj odluci je smanjena potražnja, kao i sve veća kineska konkurencija, navodi Index.hr.
"U ovom trenutku smo u vrlo teškoj situaciji jer prodaja baterijskih vozila usporava, a s druge strane, pristupačna i jeftina električna vozila iz Kine dolaze na tržište, tako da je vrlo teško vreme za uvođenje električnih vozila", rekao je za Autocar. "Gledajući trenutnu situaciju, vladini podsticaji nestaju i s kineskim električnim vozilima, koja imaju vrlo jaku konkurentnost, morate pažljivo razmisliti o tome koju vrstu vozila treba predstaviti tržištu i u koje vreme."
Podsetimo, Suzuki je prošle godine najavio električne modele za koje se ispostavilo da je trebalo da budu električne verzije Jimnyja, Ignisa i S-Crossa. Kad je Jimny u pitanju, dodatna masa elektropogona bi uništila glavne prednosti malog terenca, pa se od te ideje odmah i odustalo. Za sada šanse jedino ima električni model manji od eVitare.
Ipak, Suzukiju se ne žuri. Za to je kriva struktura prodaje, prema kojoj ostvaruje pola prodaje u Indiji, gde će još godinama dominirati motori sa unutrašnjim sagorevanjem.
Izvor: Index.hr / Autocar.co.uk
Foto: Arhiva / Suzuki