home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Volvo XC90

U razgovoru za britanski magazin Auto Express, zvaničnik Volvoa je rekao da će Šveđani „nastaviti sa ažuriranjem nodela XC90 sve dok postoji potražnja“.

Najveći SUV brenda puni 10 godina sledeće godine, nakon fejslifta predstavljenog 2019. i još jednog ažuriranja prošlog septembra. Iako sada postoji potpuno električni EX90, oni će mirno koegzistirati.

Prethodna generacija XC90 je takođe imala neobično dug životni ciklus od 14 godina. U prodaju je krenuo 2002. godine i nije prekinut sve do 2016. godine kada je XC Classic povučen sa kineskog tržišta. Izgleda da će i njegov naslednik imati sličan rok trajanja, navodi Motor1.

Uprkos tome što je u godinama, XC90 ostaje treći najprodavaniji proizvod kompanije, posle jeftinijih i manjih XC60 i XC40.

Prema portparolu kompanije kojeg citira Auto Express, XC90 neće kanibalizovati prodaju EX90 jer ova dva SUV-a privlače različite kupce. To ima smisla u pogledu cena s obzirom da najjeftiniji XC90 košta od 58.695 dolara, dok je EX90 skoro 23.000 dolara skuplji. Treća opcija bi bila nabavka XC90 plug-in hibrida za 73.195 dolara, ali nudi samo 53 km električnog dometa. Procenjuje se da EX90 na električni pogon može preći 500 km.

Prerano je reći da li će XC90 doživeti treću generaciju. Nedavna revizija nam govori da će se trenutni model zadržati još nekoliko godina. Volvo kaže da će nastaviti da ažurira model, ali bi to moglo značiti treći fejslift, a ne potpuno novo vozilo.

Uzimajući u obzir da je najnoviji cilj da plug-in hibridi i električna vozila čine 90-100% ukupnih isporuka do 2030. godine, veliko ulaganje u SUV na benzin ne izgleda verovatno. Ovo je posebno tačno s obzirom da Volvo i dalje želi da Evropska unija sledi svoj plan da zabrani prodaju novih automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem do 2035. Pošto je već prekinuo proizvodnju dizel motora, što je imalo najviše smisla u velikim i teškim vozilima poput XC90, Volvo veruje da SUS živi na pozajmljenom vremenu.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 240



Komentari