
Japanski proizvođač je naime prošlog meseca podneo zahtev za zaštitu naziva Primera na više tržišta.
Iako je sasvim moguće da se Nissan samo obezbeđuje, štiteći prava na staro ime, to bi takođe moglo da ukaže na plan za oživljavanje Primere.
Nissan Primera je prvobitno predstavljen 1990. godine, druga generacija je usledila 1996. a treća 2001. koja je bila u proizvodnji do 2007. godine, kada je ukinuta bez direktnog naslednika.
Nissan se prošle godine obavezao da će predstaviti 30 novih modela do 2026. godine, uključujući 14 automobila sa unutrašnjim sagorevanjem i 16 potpuno električnih vozila. Međutim, nekoliko meseci kasnije, navedeno je da bi neki od tih modela mogli biti odloženi.
Od ovih 30 modela, šest je namenjeno Evropi, a pet Japanu. Dakle, ako Nissan ozbiljno razmišlja o oživljavanju Primere, mogao bi da se uklopi u jednu od tih kategorija.
Kako međutim primećuje Carscoops, postoji i zanimljivija i održivija mogućnost: Šta ako Nissan razmatra potpuno električnu Primeru koja će se takmičiti sa modelima kao što su Tesla 3, Mazda 6e ili Volkswagen ID.7? Nissan bi mogao da uštedi mnogo novca deljenjem platformi, možda koristeći kineski Dongfeng Nissan N7 kao bazu (na slici).
Ovaj potez bi bio sličan Mazdinoj strategiji sa Mazdom 6e, koja je bazirana na limuzini Deepal SL03 koju proizvodi Mazdin kineski partner, Changan. Mazdin električni 6e bi trebalo da bude lansiran u Evropi kasnije ove godine. Dakle, ako Nissan želi da se uključi u segment električnih limuzina, ovo bi mogao da bude njihov najbolji potez.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs