
Dok Volkswagen izveštava o blagom rastu prodaje u 2024., BMW i Mercedes-Benz su zabeležili pad, što je dovelo do ukupnog pada prihoda nemačkog trija od 2,8%.
Nasuprot tome, kombinovana prodaja 16 najvećih svetskih proizvođača automobila koje je analizirao EY porasla je za 1,6%, premašivši granicu od 2 biliona evra.
Iako nemački proizvođači još uvek čine gotovo 30% ovog ukupnog iznosa — generišući 613 milijardi evra — njihov tržišni udeo se smanjio u poređenju s prethodnom godinom.
Od velikih globalnih igrača samo je Stellantis lošije prošao po pitanju rasta prodaje, pri čemu matična firma Opel beleži pad od 17%.

Nemački proizvođači automobila su se takođe mučili u smislu operativne dobiti, znatno zaostajući za japanskim i američkim proizvođačima, koji su imali znatno bolje rezultate.
Tržišni analitičar EY-a Konstantin Gal je pripisao poteškoće nemačkih proizvođača automobila slaboj prodaji i skupim ulaganjima u električnu mobilnost, koja tek treba da donesu očekivani povraćaj. "Potražnja nije ni blizu tako velika kao što smo se nadali", rekao je Gal, ukazujući na dodatne izazove kao što su softverski kvarovi, troškovi restrukturiranja i opoziva.

Godine 2023. premium brendovi su još uvek mogli da naplaćuju visoke cene, objasnio je Gal. Međutim, primetio je da se to promenilo jer su ekonomska nesigurnost i globalni sukobi značajno oslabili potražnju, prisiljavajući konkurenciju da se vrati na cene.
Nemački proizvođači automobila su takođe posebno zabrinuti zbog rastuće konkurencije azijskih proizvođača, koji nude inovativna, ali jeftina vozila.
Automobilska industrija bori se sa slabijim privrednim uslovima i usporenom potražnjom, posebno za električnim vozilima.
Nekoliko proizvođača i dobavljača je već najavilo mere smanjenja troškova, uključujući i ukidanje radnih mesta, poslednjih meseci.
Povećavajući pritisak, eskalirajući trgovinski spor sa Sjedinjenim Državama mogao bi da dodatno poremeti tržište. U sredu je američki predsednik Donald Tramp ispunio svoje pretnje, najavivši carinu od 25 posto na sav uvoz automobila u SAD počev od početka aprila.
Ovo dolazi u posebno teškom trenutku za nemačke proizvođače automobila, budući da je SAD i dalje njihovo najveće izvozno tržište.
Izvor: Seebiz.eu / DPA
Foto: Arhiva Autoblog.rs / VW / Opel / Porsche
Deonice Volkswagena tonu zbog američkih carina
Deonice Volkswagena pale su šest posto u prošloj nedelji, ali su i dalje 11 posto više nego početkom 2025.
S uvođenjem američkih carina od 25 posto na sav evropski uvoz, privreda EU-a bi ove godine prema ECB-u trebalo da se smanji za 0,3 posto, a nakon evropskih uzvratnih mera za 0,5 posto. To bi značilo recesiju u Nemačkoj, gde automobilska industrija igra važnu ulogu. Lane su nemački proizvođači izvezli više od 13 posto vozila u SAD, najveće tržište izvan EU.
Trpeli su i dobavljači automobila, pri čemu su deonice francuskog Valea pale za osam posto. Valeo ističe da neće moći podneti uticaj novih carina i da će biti prisiljen podići cene svojih proizvoda. Slično razmišljaju i proizvođači. Ferrari će u utorak poskupeti neke svoje modele i do 10 posto.
Izvor: Seebiz.eu