
Zbogom zupčastom kaišu
Sve više se priča o novom Volkswagenovom hibridnom sklopu, koji će debitovati u novom T-Rocu. Međutim, možda će veća vest biti novi sistem distribucije kod ovog hibrida s kojim će nestati zupčasti kaiš i skupo održavanje.
Volkswagen više ne razmišlja toliko o elektrifikaciji, već više o sagorevanju, što ga ne sprečava da bar nakratko traži formule koje će povećati efikasnost.
Nemačka kompanija je uverena da dani tradicionalnog sagorevanja nisu još odbrojani i da će i nakon 2035. godine nastaviti da se koristi s drugom vrstom fosilnih ili bolje rečeno nefosilnim gorivima.
Dok čekamo da saznamo kakav je novi hibridni sklop, koji će biti lansiran za nekoliko meseci u novom T-Rocu, kroz "pukotine" stižu najnovije informacije. Odeljenje mehaničke tehnologije marke iz Wolfsburga navodno radi na novom motoru u kojem nema zupčastog kaiša ili lanca, već koristi zupčanike.
Kako navodi Klix.ba, Volkswagen dizajnira novi motor s inovativnom distribucijom. Informacije koje su otkrile nemačke kolege, otkrivaju sistem koji eliminiše ključnu komponentu, smanjujući troškove održavanja. Zupčasti kaiš ili lanac zamenjen je cilindričnim zupčanicima.
Ono što je zanimljivo je da ovaj tip prenosa snage produžava intervale održavanja. Patent prikazuje sistem ubrizgavanja pod visokim pritiskom u kojem je direktno upravljanje ventilima odgovornost jedne bregaste osovine, dok se obično koriste dve. Trenutno, Volkswagen motori imaju dve bregaste osovine, što znači da bi nemački brend mogao da se vrati na raspored s dva ventila po cilindru, umesto četiri.
Volkswagenov budući motor je pogodniji za hibride. Čak i dodaci kao što su pumpe za vodu i ulje, kompresor klima uređaja i servo upravljač takođe ne koriste kaiš i pokreću se zupčanicima. Ovaj koncept je češći u menjačima nego u motorima, ali ih karakteriše to da su ne samo izdržljiviji – iako nisu neuništivi – već i ekonomični uz uglađen i precizan prenos snage.
Buka je nedostatak, ali je jasno da ovaj Volkswagen motor, s dva ventila po cilindru, sugeriše da performanse neće biti u prvom planu, jer bi to moglo ugroziti pouzdanost motora. Međutim, u eri elektrifikacije najveći deo snage daje elektromotor.
Istina, tehnički princip razvoda s cilindričnim zupčanicima nije nov za Volkswagen. Nemačka marka je debitovala pre 22 godine s ovim konceptom kada je predstavila 2,5 litarski TDI petocilindarski dizel motor koji je ugrađen u prvi Touareg.
Izvor: Klix.ba
Foto: Volkswagen