
„Ne znamo kako će to regulatorno ili tarifno okruženje izgledati čak ni sledeće nedelje“, rekao je Kjel Gruner (Kjell Gruner), glavni izvršni direktor VW-a za Severnu Ameriku, u intervjuu na Međunarodnom sajmu automobila u Njujorku. „Želimo da našim potrošačima i dilerima usadimo poverenje do kraja maja.“
VW-ov potez je sličan kao odluke Hyundai Motor Co., Ford Motor Co. i Stellantis NV, i načinjen je da smiri zabrinutost da će tarifa Donalda Trampa (Donald Trump) od 25 odsto na uvozne automobile povećati cene za više hiljada dolara. Novi automobili koji u proseku koštaju skoro 50.000 dolara već su nedostupni za mnoge Amerikance koji se bore sa visokim kamatama.
Odluka je u suprotnosti sa prethodnim izveštajem u kojem se navodi da VW planira da doda uvozne takse cenama svojih automobila. VW je poslao dilerima memorandum tražeći informacije o tome kako da se nosi sa komunikacijom o bilo kakvom potencijalnom povećanju cena i tarifnim troškovima, a ovo je pogrešno protumačeno kao definitivan plan, rekao je Gruner.
Glavni brend nemačkog proizvođača mogao bi da podeli novonastale troškove među dobavljačima, dilerima i potrošačima nakon maja ako prelevmani ostanu na snazi, rekao je on. Svako povećanje cena cena počev od juna biće zasnovano na pažljivoj analizi VW-ovog lanca snabdevanja i tarifnih troškova u odnosu na konkurente, dodao je.
Gruner je bio u Njujorku da pokaže novu verziju najprodavanijeg modela Tiguan. Sportsko terensko vozilo, proizvedeno u VW-ovoj fabrici u gradu Puebla u Meksiku, sada se suočava sa nametom od 27,5 odsto prema predsednikovoj tarifi na uvoz automobila koja je stupila na snagu 3. aprila. To je ogroman skok u poređenju sa prethodnim carinama od 2,5 odsto, prema USMCA trgovinskom sporazumu koji je Tramp ispregovarao sa Meksikom i Kanadom tokom svog prvog mandata.
Izvor: Biznis.rs / Bloomberg
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen