home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
MG ZS HEV
 
Kineske marke automobila su i dalje retka pojava u Njemačkoj, čineći samo 0,1% do 0,2% flote putničkih automobila u zemlji od 1. januara 2025., prema dpa analizi podataka Savezne uprave za motorni saobraćaj (KBA).

Dok se konkurencija iz Kine osetila u brojkama globalne prodaje nemačkih proizvođača automobila, brojke pokazuju da to još nije slučaj na domaćim putevima.

KBA tromesečna lista navodi da je na nemačkim putevima bilo tačno 70.046 kineskih vozila prema uskoj definiciji onoga što čini kineske marke, od ukupno 49,3 miliona putničkih automobila u Nemačkoj.

MG Roewe predvodi grupu s velikom razlikom s 49.557 vozila. Slede Lynk & Co i Great Wall Motor (GWM) s nešto više od 6.000 automobila svaki, dok BYD ima oko 4.500. Nio ima oko 1700 vozila, a ostale marke poput Aiwaysa, Xpenga, Leapmotora i Maxusa su zastupljene sa nekoliko stotina. Neki brendovi manjeg opsega verovatno su grupisani pod "ostalo" u KBA evidenciji.

Većina tih kineskih marki - izuzev Volvoa, u vlasništvu kineskog Geelyja - tek su nedavno ušli na nemačko tržište. Njihova prisutnost raste, iako sporo, jer još uvek čine samo oko 1% novih registracija automobila.

Ako se kineske marke posmatraju u širem smislu – uključujući Polestar i Volvo Cars, koji pripadaju kineskoj grupi Geely, te Smart, koji je sada zajedničko ulaganje Mercedes-Benza i Geelyja – brojke bi bile u stotinama hiljada ili čak oko milion.

Izvor: Seebiz.eu / dpa

Foto: Arhiva Autoblog.rs / MG



čitanja : 288



Komentari