
Transformaciju pre svega pokreće tehnologija - digitalizacija, nulta emisija i automatizovana vožnja, rekao je Kelenius na sajmu automobila u Šangaju.
Kompanija, dodao je, ulaže više nego ikad u tehnologiju, inovacije i proizvode da bi držala korak s promenama.
Mercedes je uoči sajma u Šangaju predstavio model električnog automobila CLA s produženim međuosovinskim rastojanjem, namenjen kineskom tržištu.
Domet novog vozila premašuje 860 kilometara – što je Kelenius opisao kao najveću proizvodnu ofanzivu u sledeće tri godine.
Kinesko tržište, istakao je, izuzetno je konkurentno, a potrošači su u poslednje dve godine oprezniji.
Mercedes očekuje konsolidaciju među brojnim proizvođačima na kineskom tržištu u sledećih pet do deset godina.
Kao i mnogi nemački proizvođači automobila, Mercedes se poslednjih godina muči zbog konkurencije iz Kine, te je u prvom tromesečju na godišnjem nivou zabeležio pad prodaje od sedam posto.
Uprkos padu prodaje od 10 posto u Kini u prvom tromesečju, to tržište i dalje čini više od jedne trećine ukupne Mercedesove prodaje automobila.
Dobit grupe Mercedes je lane pala za više od 28 posto u odnosu na prethodnu godinu i iznosila je 10,4 milijarde evra. Prihodi su manji za 4,5 posto i iznosili su 145,6 milijardi evra.
Ove godine kompoanija očekuje još veće prepreke i manju dobit. Predviđa se i blagi pad prodaje putničkih automobila. Prošle godine Mercedes je prodao ukupno 1,98 miliona vozila.
Izvor: Seebiz.eu / DPA
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Mercedes