
Osnovana 2014. godine, Neta je proizvela neke generičke modele, uključujući sportski automobil GT, limuzinu S i elegantni sportski karavan S Hunting Edition. Međutim, kompanija se suočava sa značajnim finansijskim izazovima od sredine 2024., što je dovelo do zaustavljanja proizvodnje i otpuštanja. U februaru je Neta obezbedila priliv novog finansiranja od 552 do 621 miliona dolara, ali dogovor je bio uslovljen nastavkom proizvodnje, što se nije dogodilo pa je investicija propala.
Kako navodi Revija HAK, čini se da Toyota sada traži priliku da preuzme Netinu imovinu i proizvodnju. Prema izveštaju kineske firme Kuai Technology, Toyota razmatra kupovinu Nete. Mada još nema detalja o tome koliko bi ova akvizicija mogla da košta, procena Nete ranije ove godine iznosila je oko oko 828 miliona dolara. To je sitniš za Toyotu, koja je krajem 2024. prijavila više od 130 milijardi dolara gotovine.
Treba napomenuti da je Xu Yiming, direktor Toyotinih komunikacija u Kini, negirao saznanje o interesu kompanije za kupovinu Nete, piše CarNewsChina. Ako se Toyota odluči za akviziciju, dobila bi ne samo Netinu imovinu i tehnologiju, već i bolje razumevanje konkurentnog kineskog tržišta te tehnologije električnih automobila.
Izvor: Revijahak.hr / CarNewsChina
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Neta