
Kako navodi Motor1, uspeh dolazi uprkos tome što je britanski konglomerat u indijskom vlasništvu okončao prodaju gotovo svih modela Jaguara.
Jaguar je prodao samo 26.862 automobila od marta 2024. do marta 2025. godine - pad od 45,8 procenata. Oko polovine tih automobila bili su F-Pace SUV-ovi. Druga polovina su preostali modeli koji su stajali na placevima dilera.
Model |
Prodaja |
Land Rover Defender |
115,404 |
Range Rover Sport |
79,862 |
Range Rover |
77,000 |
Jaguar (Ukupno) |
26,862 |
Uspeh JLR-a je dakle došao od druge grane brenda: Lend Rovera. Defender i dalje ostaje najprodavaniji model proizvođača automobila, sa 115.404 jedinice u poslednjih 12 meseci, prema podacima časopisa Autocar. Na drugom mestu je bio Range Rover Sport, sa 79.862 prodata vozila, što je povećanje od 19,7 procenata. Iza njega je bio Range Rover, sa 77.000 prodatih jedinica.
Brend takođe ističe plug-in hibride kao jedan od razloga za svoj uspeh. JLR je zabeležio skok prodaje PHEV vozila za 21,7 procenata u odnosu na isti period prošle godine. Prodaja Range Rovera sa PHEV pogonom, u međuvremenu, porasla je za 38,2 procenta u istom periodu.
Uprkos carinskom sporazumu između SAD i Velike Britanije, koji bi smanjio carine na 10 procenata, veliki dobici JLR-a mogli bi da budu kratkotrajni. Tata, matična kompanija JLR-a, saopštila je da ponovo procenjuje svoj godišnji cilj profitabilnosti za britanski brend.
„Procenjujemo naše smernice u svetlu nedavnog trgovinskog sporazuma između Velike Britanije i SAD objavljenog 8. maja i pružićemo više informacija na našem danu investitora 16. juna“, saopštila je kompanija za Rojters.
„JLR je završio godinu sa snažnom godišnjom i kvartalnom zaradom, uključujući ostvarivanje našeg desetog uzastopnog profitabilnog kvartala i našeg cilja neto duga nula“, rekao je izvršni direktor Ejdrijen Mardel u saopštenju. „Ostvarili smo rekordnu prodaju Defendera, otkrili Jaguar Type 00 i spremamo se da lansiramo Range Rover Electric. „Ovaj snažan i dosledan učinak, posvećenost naših ljudi, partnera i klijenata, kao i privlačnost naših luksuznih brendova, podržaće naš odgovor na trenutne globalne ekonomske izazove, uključujući i evoluirajuće globalno trgovinsko okruženje.“
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs