home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Mercedes CLA
 
Mercedes-Benz, simbol automobilskog prestiža, navodno napušta svoju strategiju fokusa na luksuz da bi se okrenuo masovnoj proizvodnji pristupačnijih modela. Zbog finansijskih teškoća i promena na tržištu, nemački div ulazi u period nesigurnosti koji bi mogao da redefiniše njegov identitet, piše Carscoops.

Poput mnogih etabliranih proizvođača koji se suočavaju s ekonomskim izazovima, Mercedes je prisiljen na promene. Prema neimenovanim izvorima, kompanija će reč "luksuzno" postepeno uklanjati iz zvanične strategije, a cilj je stvoriti širu i inkluzivniju privlačnost na tržištu.

Interna promena je toliko drastična da su neki unutar kompanije, kako navodi nemački list Handelsblatt, reč "luksuz" počeli da nazivaju "reč na L". Izvršni direktor Mercedesa Ola Källenius je u izjavi za nemačke medije naglasio da cilj ostaje isti: "Naš cilj bio je i ostao ponuditi kupcima najpoželjnije proizvode u svim našim segmentima".

Kako navodi Index.hr, iako je Källenius dugo davao prednost profitabilnosti nad količinom, usporavanje proizvodnje u fabrikama je očigledno promenilo računicu. Izvori iz kompanije tvrde da sada postoji pritisak za ponovnim usklađivanjem cena i prodaje, što bi moglo značiti značajno povećanje proizvodnje.

Predstavnici zaposlenih, poput predsednika radničkog saveta Ergüna Lümalija, tvrde da proizvodnja manja od dva miliona vozila godišnje jednostavno nije održiva. Čini se da je uprava shvatila poruku, pogotovo jer je profit u prvoj polovini ove godine pao za više od 50 posto, a marža u automobilskom sektoru iznosi tek 5.3 posto, što je daleko od nekadašnjih gotovo 15 posto.

U izveštaju se navodi da je kompanija potrošila previše resursa na vrhunske Maybach i AMG modele s cenama daleko iznad 100.000 evra. Iako su ta vozila demonstracija inženjerske veštine, nisu uspela da održe zdrave poslovne marže. "Naša industrija istovremeno doživljava jaku kišu, grad, oluje i sneg", slikovito je opisao situaciju Källenius.

Da bi se suprotstavio izazovima, Mercedes planira masovnu proizvodnu ofanzivu te namerava da "bude skromniji i komunicira realnije ciljeve". To uključuje i napore u prodaji pristupačnijih kompaktnih automobila i SUV-ova široj publici.

Ranije ove godine kompanija je smanjila svoju posvećenost isključivo električnim vozilima, pa uz 17 novih EV modela do 2027. godine, planira da lansira i 19 novih ili značajno osveženih modela sa SUS motorima. U potrazi za profitom, čini se da je Mercedes zaključio da je volumen proizvodnje važniji nego ikad.

Izvor: Index.hr / Carscoops.com

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Mercedes



čitanja : 98



Komentari